Dota 2 The International 10, i Stockholm och Globen 2020

Permalänk
Medlem

Dota 2 The International 10, i Stockholm och Globen 2020

Tankar?

Permalänk
Medlem

Kul, kanske Bulldog äntligen kan vara med i panelen.

Är bud på att försöka skaffa biljett även om det är (relativt) långt till Stockholm.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Att jag genast vill köpa en biljett till finalmatchen!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vart det hålls i Sthlm. Bor i Bålsta så har hyffsat nära och är väldigt sugen på att delta.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Skrivet av SvanteP:

Ska bli intressant att se vart det hålls i Sthlm. Bor i Bålsta så har hyffsat nära och är väldigt sugen på att delta.

Tror inte det var av en misstag dom filmade ovanpå globen.

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SvanteP:

Ska bli intressant att se vart det hålls i Sthlm. Bor i Bålsta så har hyffsat nära och är väldigt sugen på att delta.

Skrivet av Erpatjoff:

Tror inte det var av en misstag dom filmade ovanpå globen.

Japp, det är bekräftat att det är Globen som gäller https://twitter.com/wykrhm/status/1165534042550239232. Hade hört på förhand att den skulle hållas i Europa, men trodde aldrig att Sverige var aktuellt. Nu måste man ju gå.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om de kommer berätta vart man kan boka biljetter i innan de släpps? kan tänka mig att de kommer ryka typ direkt de släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Någon som har koll på om de kommer berätta vart man kan boka biljetter i innan de släpps? kan tänka mig att de kommer ryka typ direkt de släpps

I år släpptes biljetterna genom olika bokningstjänster beroende på var man som köper befann sig. De släpptes i maj, så jag hade börjat hålla kolla på information under våren för bokning av biljetter.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@nmc @aftershock @fusiob

Vad säger ni? Boka lite?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Om någon vet när man kan boka så får ni gärna skriva en notis. Äldsta sonen får nog hänga på också.

Permalänk

En helt klart vettig anledning att röra sig mot huvudstaden
Brukar det vara svårt att komma över biljetter till finalen? edit på TI alltså

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Kommer delta absolut! Ska bli kul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Jag blev extremt överraskad och glad när jag såg Globen när det började spela reveal videon under årets finaldag. Ska boka biljetter till hela veckan om jag kan! Både sambon och jag är stora dota fans och håller båda på OG så hoppas på en trippel för dem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i Dota men kommer givetvis köpa biljett, är ju nåt som inte får missas när jag bor i stan.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

är ju nåt som inte får missas när jag bor i stan.

Både ja och nej på den..

Får se var priserna landar, Läste att biljetter för main event veckan inkl finalen i år låg runt 440$

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@turbi @aftershock @fusiob

Vad säger ni? Boka lite?

Utan tvekan

Permalänk
Medlem

Har för mig att årets biljetter såldes slut på 56 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hothep:

Har för mig att årets biljetter såldes slut på 56 sekunder.

Japp, och för "final-helgen" tog det endast 27 sek

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

Självklart.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Testpilot

Inte spelat DotA på flera år (sedan 2.an kom nästan), men är sjukt sugen på att gå ändå!
Energin på e-sport tävlingar brukar vara enormt trevlig och nu när det är knappt 1 ½h bort så blir det svårt att säga nej känner jag!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

Fan, måste man redan börja tänka på biljetter?! T_T

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Inte spelat DotA på flera år (sedan 2.an kom nästan), men är sjukt sugen på att gå ändå!
Energin på e-sport tävlingar brukar vara enormt trevlig och nu när det är knappt 1 ½h bort så blir det svårt att säga nej känner jag!

Jag har aldrig spelat DOTA2 ändå har jag 120 timmar i Steam efter att ha följt The International via spelet. Sen byter jag till streams för att kolla intervjuer och eftersnack. Klart underhållande att kolla på.

Permalänk
Medlem

Så synd att ti9 sålde slut på biljetterna under 60 sekunder. Bör bli lika för ti10. Hoppas att Valev får bort alla bots eller att någon vill köpa min njure så att jag kan köpa en biljett för 5x normal pris :/

Permalänk
Medlem

Utan tvekan ett och annat besök på de större matcherna!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Extol:

Så synd att ti9 sålde slut på biljetterna under 60 sekunder. Bör bli lika för ti10. Hoppas att Valev får bort alla bots eller att någon vill köpa min njure så att jag kan köpa en biljett för 5x normal pris :/

Skulle tro att trycket är mycket mindre när det hålls i Sverige jämfört med Kina, men man får nog ändå hänga på låset och vara snabb med fingrarna

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan få några biljetter till en själv och polarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Japp, och för "final-helgen" tog det endast 27 sek

Skickades från m.sweclockers.com

Men har för mig det var skriverier hur de totalt misslyckades blockera "ticket-scalpers" och bottar. Får hoppas att Sverige kan fixa ett lite bättre biljettsystem för oss fans till nästa års upplaga!

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Lite svårt o säga, men skulle definitivt vara av intresse att gå. Brukar ju typ bara vara DreamHack annars som håller dota events och de brukar numera inte vara öppen för publiken.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fuskobot:

Men har för mig det var skriverier hur de totalt misslyckades blockera "ticket-scalpers" och bottar. Får hoppas att Sverige kan fixa ett lite bättre biljettsystem för oss fans till nästa års upplaga!

Det verkar som att det är ett större problem i Kina än i exempelvis Sverige. Att köpa upp och sälja vidare biljetter är en mycket större business där och de som säljer biljetter verkar inte bry sig. Baserat på tidigare events som hållits här tror jag inte man behöver vara orolig.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

@Dunder: Hoppas att det stämmer, länge sen jag blev så glad som när jag skämtsamt sa till mina kompisar att ti10 blir i Sverige för att sedan 20 min efter se globen på Twitch