GTX 1050 Ti strular efter strömavbrott.

Permalänk
Medlem

GTX 1050 Ti strular efter strömavbrott.

Tjenixen!

Hade strömavbrott här i natt och efter det blev jag tvungen att installera om Win10 pga att det inte ville hoppa igång igen efter avbrottet. När jag hade installerat om så var jag tvungen att fixa drivrutiner till mitt Gtx1050 och under installationen så slocknade skärmen och sa helt sonika att den inte fick någon signal.

Det var kopplat med DVI-kabel mellan kort och skärm, slutade med att jag tog en HDMI-kabel och kopplade till tv:n och det funkade utan problem(Har ingen HDMI i min gamla skärm tyvärr).

Har installerat om drivrutinerna ca 8 gånger och plockat ur och i grafikkortet, plockat ur och i cmos-batteriet på moderkortet(ingen aning om varför men tänkte det va värt ett försök) men får fortfarande ingen signal ut från DVI-porten.
Enda gången jag får signal ut ifrån den är om jag inte har några drivrutiner installerade men då är ju upplösningen typ 420x240 och går ej att ändra.

Har funkat klockrent med DVI dom senaste två åren med ominstallationer osv.

Någon som har några idéer?

MB: ASUS PRIME B350M-E
CPU: AMD Ryzen 5 1500X
GPU: ASUS GTX 1050 Ti 4Gb
RAM: 2x 8Gb HyperX Fury DDR4 2666
HDD: OCZ Agility 3 120GB
Skärm: BENQ G2420HDBL

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

testat kortet i någon annan dator?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

testat kortet i någon annan dator?

Köpte en HDMI--->DVI adapter så nu funkar det iaf. Fortfarande märkligt men som sagt så har jag löst problemet.