Planet Zoo. Zooparksbyggare.

Permalänk
Medlem

Planet Zoo. Zooparksbyggare.

https://store.steampowered.com/app/703080/Planet_Zoo/

Betan är igång till den 8 okt för de som förbeställt Deluxeversionen. *vinkar*

Inte hunnit testa alltför mycket än men inser att jag kommer fastna rejält för det när det släpps "på riktigt" den 5 nov.

Satt och testbyggde idag och fick problem på en gång, hur fasen "böjer" jag staket?? Kan bara bygga dem i raka bitar.

Tittar en hel del på Youtubers som lirar för att se om jag kan snappa något och det kan jag men slås mest av känslan av att jag aldrig kommer kunna bygga så bra och snyggt som de gör.

(Vet inte om spelet klassas som simulator eller strategi? La tråden i simulator men om det är fel så.... Ursäkta!)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelet själv men har sett några olika videos. För någon dag sedan såg jag denna som kanske kan hjälpa dig att böja staket:

I början pratar han om paths men längre in i filmen (lite drygt 10 minuter in) så böjer han ett staket. Han verkar ploppa ner en kort stump först och sedan gör han det längre och böjer den. Jag gissar att det är en tangent han håller inne för att böja staketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag har inte spelet själv men har sett några olika videos. För någon dag sedan såg jag denna som kanske kan hjälpa dig att böja staket:
https://www.youtube.com/watch?v=T5-PLI4sMzE

I början pratar han om paths men längre in i filmen (lite drygt 10 minuter in) så böjer han ett staket. Han verkar ploppa ner en kort stump först och sedan gör han det längre och böjer den. Jag gissar att det är en tangent han håller inne för att böja staketet.

Tackar. Bommat hans tutorials! Kollat på hans gameplayklipp "bara".

Fantastiskt så makalöst dålig fantasi jag har i mitt byggande. Blir platt, fult och tråkigt. Kollar jag sen på andras byggen så gör det ju inte saken bättre för jag fattar att jag inte kommer vara i närheten av den kreativitet som uppvisas.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kört lite på betan och tycker det är riktigt roligt.
Finns en del buggar fortfarande så klart, det är ju en beta.
Bara provat Franchise så lägger upp en screen på mitt Zoo.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Eftersom man är ett gammalt Zoo-tycoon fan så sitter man och funderar på om man ska köpa det här spelet. Va längesen man spelade/såg något spel som kan leva upp till Zoo-tycoon men det här spelet ser bra ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Inaktiv

Håller mig till Planet Coaster, blir aldrig less, synd bara att man spelat klart karriär läget.

Permalänk
Inaktiv

Måste bara säga att planet zoo är ok men jag retar mig på att man måste ha el och vatten, förstör hela upplevelsen för var man en placerar dom så är de antingen för långt bort så de täcker inte de yta som behövs och för nära så störs besökarna och man blir hela tiden påmind om detta, sjukt irriterande, sedan är de buggar i mängder, fattar inte att dom inte har fixat detta, är ju ett bra tag sedan spelet släpptes, köpte de på Black Friday till bra pris dock.