Utloggad och hackad (GTA) !!!

Permalänk

Utloggad och hackad (GTA) !!!

Hej!
Ny här men nyfiken om nån har blivit drabbad!!?
Utloggad o sen kom man inte in, supporten stängd över helgen, ringde på måndag och någon hade tagit över kontot o försäkt dra pengar från kontot men har alltid kortet stängt ! Men inne i GTA spelet så har personen sålt massa fordon, yacht, hangaren med massa flygplan. Såkert sålt billigt till sig själv då !! Säkert inte mycket man kan göra men inne i kontot fanns nya namn o nya online id . En som jag hittade var till en gammal klasskompis, ska ta ett snack med honom. Men hur kan det vara så lätt att ta över någons konto???

Permalänk
Medlem

Den mest rimliga förklaringen är att du använder samma lösenord på massor av olika sidor, någon av dessa sidor har haft en läcka och någon har kommit över din Mail/lösen. Därefter helt enkelt bytt lösenord och tagit allt du äger. Har du 2 faktors autentisering på din email och rockstar? Jag skulle se över dina konton med samma lösenord iaf

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av LeJoke:

Den mest rimliga förklaringen är att du använder samma lösenord på massor av olika sidor, någon av dessa sidor har haft en läcka och någon har kommit över din Mail/lösen. Därefter helt enkelt bytt lösenord och tagit allt du äger. Har du 2 faktors autentisering på din email och rockstar? Jag skulle se över dina konton med samma lösenord iaf

Ok, tack, ja det måste ha lyckats på nåt vis. Hade ingen 2 stegsverifierning, blev informerad av supporten och har det nu , tack för svar!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemero:

Såkert sålt billigt till sig själv då !!

Hur säljer man fordon till en annan spelare?

Permalänk
Medlem

Jösses vad deppigt.. Ska genast uppgradera mitt lösen