Permalänk

2 grafikkort?

Hej.

Stötte på problem med datorn nu när RDR2 kommit till PC, känns som att mitt GTX 1070 TI inte riktigt klarar att leverera den spel upplevelse jag vill ha i spelet. Ser nu när man kollar runt att just det grafikkort jag har har mer eller mindre utgått i sortimentet. Om jag skulle få för mig att fixa SLI med ett annat kort vad skulle fungera tillsammans med mitt?

ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING A8G är det jag har nu.

Tacksam för svar och hjälp

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hiblahiblan:

Hej.

Stötte på problem med datorn nu när RDR2 kommit till PC, känns som att mitt GTX 1070 TI inte riktigt klarar att leverera den spel upplevelse jag vill ha i spelet. Ser nu när man kollar runt att just det grafikkort jag har har mer eller mindre utgått i sortimentet. Om jag skulle få för mig att fixa SLI med ett annat kort vad skulle fungera tillsammans med mitt?

ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING A8G är det jag har nu.

Tacksam för svar och hjälp

RDR2 stödjer bara DX12 eller Vulkan vilka, vilket jag inte hade någon aning om, inte stödjer SLI. Ditt enda alternativ är alltså att byta kort helt vilket jag hade rekommenderat ändå eftersom både stöd för och vad man tjänar med SLI har försvunnit nästan helt de senaste åren. Om du ändå hade velat köra det hade det funkat med vilket annat 1070 Ti som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

RDR2 stödjer bara DX12 eller Vulkan vilka, vilket jag inte hade någon aning om, inte stödjer SLI. Ditt enda alternativ är alltså att byta kort helt vilket jag hade rekommenderat ändå eftersom både stöd för och vad man tjänar med SLI har försvunnit nästan helt de senaste åren. Om du ändå hade velat köra det hade det funkat med vilket annat 1070 Ti som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Och här trodde jag att jag skulle få ut mer med mer grafik minne. Stödjer inte mitt kort directx 12 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hiblahiblan:

Och här trodde jag att jag skulle få ut mer med mer grafik minne. Stödjer inte mitt kort directx 12 då?

Kör du sli får du inte mer grafikminne. Då måste du köra Explicit Multi-GPU och det har inte RDR2 stöd för.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Vad har du för övriga komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Skrivet av zetrri:

Vad har du för övriga komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

ASUS PRIME Z370-A
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB

Och självklart HDD, och någon SSD.

Permalänk
Skrivet av Defender:

Kör du sli får du inte mer grafikminne. Då måste du köra Explicit Multi-GPU och det har inte RDR2 stöd för.

Här trodde man att man kunde saker 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad spelar du i för upplösning och uppdateringsfrekvens (hz) ? Tror det lättaste är att kolla på något prestandatest för RDR2 Och köpa det grafikkort som matchar dina behov , men om du redan har en 1070 ti så lär de vara det övre segmentet du får titta på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem

SweClockers har ett rätt bra test för det till exempel
https://m.sweclockers.com/test/28501-snabbtest-grafikprestand...

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem

@hiblahiblan: Att använda fler än ett grafikkort i spel oavsett märke och teknik kan vara både kul och bra.
Men det är enbart rekommenderat till dom som vet precis vad dom ger in på.
Jag vill påstå att det alltid är bättre med ett starkt kort och få full prestanda i alla spel vilket sli/cf/multiGpu inte ger.

Ska du ha märkbart fler fps så kommer det kosta dig.

1. Klocka din cpu.
2. Sälj ditt 1070ti
3. Köp Radeon RX 5700 XT eller RTX 2070 eller snabbare.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@hiblahiblan: Har du redan optimerat inställningarna för spelet enligt följande?

Om du inte redan gjort detta så finns det en risk att det grafikkort du efterfrågar ännu inte nått marknaden, utan att du får vänta något år innan du köper nytt. För att säkra hela nästa generation krävs nog minst 16GB vram.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig köra SLI / CF igen. Finns liksom inga spel som stödjer det. Kanske BF, har inte koll men allt idag är consol ports och de som gör spelen lägger inte ner tid på att få det att funka. sälj ditt nuvarande istället och köp bättre om du måste

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP