Byte av LG OLED B9 till C9. Värt det?

Permalänk

Byte av LG OLED B9 till C9. Värt det?

Tjo,

Köpte en LG OLED B9 för 12990:- nu när NetOnNet sänkt sina priser. Just då var den mycket billigare än storebror C9.
Men så kommer Elgiganten och säger att dom nu ska ha C9 till samma pris som B9 på black friday.

Min B9 hänger nu på väggen. Har pratat med både kompisar och elgiganten själva, och hör mig själv säga att det är samma TV, mer eller mindre.

Är det värt att lägga tid och ork för att plocka ner B9 från väggen för att byta den till en C9? Jag menar.... det är samma TV..... mer eller mindre.

Enda skillnaden jag kan hitta är 100~ nits ljusskillnad i HDR, möjligheten att spela upp vissa filformat (prisjakt kanske inte är den mest pålitliga källan för detta, och är en ickefråga då TVn kommer att vara kopplad till datorn), ett komposituttag, a7 vs a9 processor i praktiken verkar vara försumbar för gemene man.

Visa signatur

CPU: Intel i5 8600K - Mobo: Asus Z370-F - RAM: Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz, 4x8GB - GFX: Asus Strix RTX 2060 - SSD: Samsung 750 EVO, 840 EVO, 960 EVO, 850 PRO - HDD: WD Red 4TB - PSU: EVGA SuperNova G2 750W - Chassi: Fractal Design Define R4 Window - OS: W10

Permalänk
Medlem

@Vannulven:

Ställ den frågan till Laxpudding i den här tråden. Han kan allt om TV:

TV-guiden Black Friday 2019: diskussionstråd
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1577020-tv-guiden-blac...

Om det är samma pris skulle jag byta direkt!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

@Vannulven:

Ställ den frågan till Laxpudding i den här tråden. Han kan allt om TV:

TV-guiden Black Friday 2019: diskussionstråd
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1577020-tv-guiden-blac...

Då gör jag det. Tack!

Visa signatur

CPU: Intel i5 8600K - Mobo: Asus Z370-F - RAM: Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz, 4x8GB - GFX: Asus Strix RTX 2060 - SSD: Samsung 750 EVO, 840 EVO, 960 EVO, 850 PRO - HDD: WD Red 4TB - PSU: EVGA SuperNova G2 750W - Chassi: Fractal Design Define R4 Window - OS: W10

Permalänk
Medlem

@Vannulven: Tycker det definitivt är värt att byta om det blir exakt samma pris. Lite bökigt ja men värt det tycker jag.

tips: b9 65tum fanns ju för 16990kr förra helgen. kanske dyker upp på komplett igen på fredag.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Äntligen en video som dyker på djupet när det gäller skillnaderna mellan C9 och B9.
https://www.youtube.com/watch?v=MzmKsPwoe_w

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Ska man tänka att skillnaden mellan LG B9/ C9 gäller i prestandan? Alltså att B9 kommer bli segare genom åren, eller är detta marginellt i sammanhanget?

Permalänk
Bildexpert 📺

@westerlu77: Det är oklart hur mycket av skillnaderna i Alpha-processorn som går ut över rappheten i smartsystemet. Skillnaderna handlar mer om beräkningskraft för bildbehandling och för 2020-modellerna vilka funktioner som kommer från Deep Learning-algoritmerna. Det är ingen upplevd skillnad i rapphet idag i gränssnittet på 2019-modellerna vad jag märkt själv eller fått synpunkter om från andra håll.