Permalänk
Medlem

Nybörjarguide till hacking

Till en början så vill jag be om ursäkt för hur ospecifik min rubrik är, men jag var osäker på hur jag skulle formulera mig. Hursomhelst, jag är en relativ nybörjare till att hacka, men kan det absolut simplaste inom det teoretiska (Betydelsen av ordet hacking, olika användningar för till exempel penetration testing, etc.) Jag söker en relativt nybörjarvänlig bok som kan ge mig den kunskap jag behöver för att enklare kunna förstå mig på vad exakt hacking innebär, och hur datasäkerhet fungerar. Jag söker inte bok om hur exakt man hackar, utan mer en introduktion till ämnet. Jag ber återigen om ursäkt för att jag låter edgy, men jag är verkligen intresserad och hoppas på en framtid inom information-och-datasäkerhet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da_Jumpa:

Till en början så vill jag be om ursäkt för hur ospecifik min rubrik är, men jag var osäker på hur jag skulle formulera mig. Hursomhelst, jag är en relativ nybörjare till att hacka, men kan det absolut simplaste inom det teoretiska (Betydelsen av ordet hacking, olika användningar för till exempel penetration testing, etc.) Jag söker en relativt nybörjarvänlig bok som kan ge mig den kunskap jag behöver för att enklare kunna förstå mig på vad exakt hacking innebär, och hur datasäkerhet fungerar. Jag söker inte bok om hur exakt man hackar, utan mer en introduktion till ämnet. Jag ber återigen om ursäkt för att jag låter edgy, men jag är verkligen intresserad och hoppas på en framtid inom information-och-datasäkerhet.

Är det inte IT-säkerhet som du är ute efter? "White hat hacking" bör ju ingå i paraplybegreppet?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

@AplAy: Jo, något sådant.

Permalänk
Medlem