Kan inte boota in i Windows (Bluescreen critical error)

Permalänk

Kan inte boota in i Windows (Bluescreen critical error)

Hej!

Då sitter jag i skiten och ber om hjälp då jag vet inte vad jag ska göra längre.

Satt som vanligt med datorn igår, sen laggade allt fast (både ljud och bild) vilket var väldigt märkligt så jag startade om datorn. Bootar in i Windows som vanligt och kommer till skrivbordet men sen blev det en "skärmsläckar-animation" (Som när man klickar på strömsparläge och skärmen slocknar) efter 5 sekunder på skrivbordet, skärmens LED-lampa gick från grön till gul, datorn var fortfarande igång men inget svarade.

Jag plockade ut grafikkortet och bootade utan problem med inbyggda grafiken och ominstallerade drivrutinerna till grafikkortet då jag trodde det var problemet. Kopplade in grafikkortet igen och då fick jag första blåskärmen "CRITICAL ERROR", så jag bytte till mitt andra grafikkort som jag har liggandes men då blev det samma blåskärm igen. Tog ut kortet och testade boota via inbyggda grafiken, men det gav också samma blåskärm.

Att vara inne i BIOS är inga problem, men tänkte att min överklockning kanske strular till saker så jag resetade CMOS. Funkar inte att boota i felsäkert läge heller utan att det ger blåskärm. Så nu vänder jag mig hit och förhoppningsvis kan jag med er hjälp hitta lösningen till detta elände!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

För att avgöra vad som är fel så får jag låna en polares SSD att försöka installera Windows och se om jag kommer in utan blåskärm. Om inte det funkar, kan man då dra slutsatsen att moderkortet har gjort sitt?

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

Update

Verkar som att grafikkortet har gjort sitt, mitt redan defekta R9 390

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15