Extern HDD till Extern Discplayer?? möjligt?

Permalänk
Medlem

Extern HDD till Extern Discplayer?? möjligt?

Hej!

Jag har slaktat en gamal extern HDD (externströmmatning och USB 2.0. i den satt en SATA disk som nu mer sitter i en dator.

kan jag koppla den elektronik som satt till den externa disken och sätta ex en DVD / Bluray spelare och använda som extern?

om inte, vad är det som hindrar detta?

MVH

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DoDaN:

Hej!

Jag har slaktat en gamal extern HDD (externströmmatning och USB 2.0. i den satt en SATA disk som nu mer sitter i en dator.

kan jag koppla den elektronik som satt till den externa disken och sätta ex en DVD / Bluray spelare och använda som extern?

om inte, vad är det som hindrar detta?

MVH

Kanske, optiska enheter brukar kommunicera via ide medans moderna hdder kör ahci, dessutom kan strömförsörjningen vara olika men det är ju nått som är lättare att kolla innan du försöker och har du alla spänningar på plats så tänk på att en optisk enhet ofta drar mer effekt speciellt om det är en brännare, 15-20 W vid bränning i full fart är inte orimligt och många externa brännare är därför strypta till X8.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.