Ljudkontroll till google home högtalargrupp

Permalänk

Ljudkontroll till google home högtalargrupp

Hallå jag undrar om det finns en fysisk ljudkontroll som man kan ansluta till google home. Har ju hittat ikeas symfonisk ljudkontroll men vill kunna styra min högtalargrupp med den istället då jag inte har några sonos eller ikeas egna högtalare. Finns det eller är där nån annan lösning?

Permalänk
Medlem

Google Nest hub kan styra högtalare och grupper, inte det bästa sättet kanske men det funkar.
Går ju också att säga till googlehögtalaren att höja/sänka ljudet på gruppen 😀

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Skrivet av leverbrock:

Google Nest hub kan styra högtalare och grupper, inte det bästa sättet kanske men det funkar.
Går ju också att säga till googlehögtalaren att höja/sänka ljudet på gruppen 😀

Ja jag har ju e sån va men skulle liksom vilja ha en trådlös kontroll till den eller gruppen som den ingår i rättare sakt🤔

Permalänk
Medlem

@Potatoez king: nu använder inte jag google home då jag kör alexa, men jag styr högtalar grupperna med tablets monterade på väggarna, telefonen eller datorn, det borde gå att göra samma sak med google home? annars kan du ju rätt enkelt använda en trådlös fjärr för andra saker om du kör tex ha hemma. tex har du en ir blaster så bör vilken ir fjärr fungera som helst att skapa en scen så du styr högtalarna med den.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Har också letat efter möjligheten att styra google home med knapp men har inte hittat något. Men Alexa har några knappar man kan köpa om man nu kör dem

Permalänk
Rekordmedlem

Det är nog egentligen mest en mjukvarufråga, det finns ju de som bygger fjärrar och Symfoniskfjärren borde ju också gå att "peka rätt"via rätt mjukvara.
https://www.hackster.io/shiva-siddharth/make-your-own-remote-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.