Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Egen skärmsläckare

Hej!
Jag har en hel del 4K-material i en mapp som jag skulle vilja använda som shufflande skärmsläckare på datorn. är det någon som vet hur man kan gå tillväga för att åstadkomma detta?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630:
Det kräver mig veterligen 3:e part program för att kunna åstakomma det.
Hittade detta Karsten SlideShow notera dock att den senaste versionen är från 2008 så det är fullt möjligt att den inte fungerar i Win 10.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@YamahaDGX630:
Det kräver mig veterligen 3:e part program för att kunna åstakomma det.
Hittade detta Karsten SlideShow notera dock att den senaste versionen är från 2008 så det är fullt möjligt att den inte fungerar i Win 10.

Har redan provat flera tredjepart, dock inte detta. Testar!
EDIT: Fungerar tyvärr inte med videofiler

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Har redan provat flera tredjepart, dock inte detta. Testar!
EDIT: Fungerar tyvärr inte med videofiler

Vad jag kunde läsa så spelar det upp spellistor inte videofiler direkt, så prova att skapa en sådan med någon videospelare.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Vad jag kunde läsa så spelar det upp spellistor inte videofiler direkt, så prova att skapa en sådan med någon videospelare.

Provat det med vlc, men lyckas inte! Förstår inte programmets uppbyggnad riktigt.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Provat det med vlc, men lyckas inte! Förstår inte programmets uppbyggnad riktigt.

Det använder sig av .kbs-filer och enligt What is a KBS file? så är det något som Media Player Classic verkar kunna skapa (spellist-fil?).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det använder sig av .kbs-filer och enligt What is a KBS file? så är det något som Media Player Classic verkar kunna skapa (spellist-fil?).

kikar, tack!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Det borde väl funka fint att använda screensavern Photos som följer med Windows 10? Bara att peka den på en mapp med bilder, ställa in växlingshastighet och kryssa för Shuffle pictures.

Eller har jag missat något?

Tillägg: videofiler hade jag kanske missat? Det vettefasen om Photos klarar det...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det borde väl funka fint att använda screensavern Photos som följer med Windows 10? Bara att peka den på en mapp med bilder, ställa in växlingshastighet och kryssa för Shuffle pictures.

Eller har jag missat något?

Tillägg: videofiler hade jag kanske missat? Det vettefasen om Photos klarar det...

Jag kör Windows LTSC, så har tur i oturen ändå inte tillgång till Photo-appen!
Tack så mycket för tipset ändåå

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Tillägg: videofiler hade jag kanske missat? Det vettefasen om Photos klarar det...

Det gör det det inte..
Jag provade nämnligen det innan jag letade.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.