In ear buds: ersätta orginal-tipsen med tredjepartstillverkade?

Permalänk
Medlem

In ear buds: ersätta orginal-tipsen med tredjepartstillverkade?

Köpte mig ett par in ear Jabra elite active 75t och har prövat mig fram mellan de tre olika storlekarna på silikon-tips som följer med (eller vad de nu kallas). Medium verkar passa bäst men känner ändå att det kanske finns något att hämta genom att köpa några alternativ från tredjepartstillverkare. Till exempel:

Från hifiklubben

Har någon haft framgång eller erfarenhet med dessa, eller liknande?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag har haft Complys memory foam tips på flertalet ear buds, sitter riktigt bra och är väldigt bekväma, enda som jag störde mig på var att det alltid var lite "jobb" att få dem att sitta riktigt bra, må klämma ihop dem och hålla dem rätt i öronen och vänta för dem att svälla upp igen och springer man på någon man må byta några ord med så må man göra om hela proceduren..

men om de är för träning eller totalt ignorerande av alla och det funkar att sätta i dem och låta dem sitta tills man inte behöver dem så finns det nog inte bättre.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

@Snotling: Tack för uttömmande svar. Känns liksom ovärt att lägga 2k på ett par lurar och inte göra vad man kan för att hitta the sweet spot, typ 😀👍🏻

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2