Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Smidigaste sättet att synka filer mellan dator & telefon

Permalänk
Medlem

Smidigaste sättet att synka filer mellan dator & telefon

Skulle vilja ha ett smidigt sätt att göra filöverföringar mellan dator och telefon. Jag trodde att Google Drive skulle funka för detta, men verkar inte så.

När jag använder datorn vill jag kunna dra en fil direkt till en "synk-mapp" och när jag gör detta ska filen automatiskt laddas ner till en mapp på telefonen.

Det går bra att skicka filer på det sättet till Google Drive, men när jag sedan vill ha dem på telefonen måste man först öppna Drive-appen på telefonen, sedan markera vilka filer man vill ladda ner, gå in i menyn, och sedan ladda ner dem. Alltså många onödiga extrasteg som inte skulle behövas.

Går det att göra på det sättet jag vill? Går det att göra med Google Drive? Om det inte går med Drive, vad finns det för annan lösning som kan göras på detta sätt?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Microsoft OneDrive fungerar bra. Finns ju inbyggt i Windows (fungerar även i macOS) och finns att hämta i Google Play butiken eller AppStore om har iPhone.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem