3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Man kan ju misstänka att några forsöker att låta dom som bookade till lägst pris, bliver pressat långt tillbaka i kön i förhoppning om att dom hopper av och ger upp, köper tillgångliga kort till högre pris istället.

Med tiotusen tals orders, blir det inte småpengar...

Japp, väntar på att AMD blir tillgängligt. Är recensionerna vettiga och jag får tag i AMD blir det att hänga på det tåget istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senocs:

Båda är nu flyttade: 1/11 till 12/11 samt 7/11 till 17/11.
Det var inte så kul

Alltså jag tycker inte det är såååå farligt. Det har tagit 6 veckor för Komplett att beta av första timmen 15-15.59 (någon här med ordertid 15.59 har fått sitt). Om vi antar det är lika många beställningar (förmodligen färre skulle jag säga) mellan 16 och 16.59 då lär det ta i samma takt 6 veckor till. Så för oss som har innan 16.30 lär det komma inom 3 veckor.

Har själv 16.27 och står också 17e november som är vecka 47.

Hoppas iaf innan november är slut får vi våra kort. Finns inte så mycket mer att göra tyvärr. Måste påminna oss själv att spelen kommer finnas kvar och vi kommer ha dessa kort i flera år framöver 😇

Kommer ändå missa denna tråd efteråt, lite mysigt gemenskap känner jag.

Permalänk
Medlem

På OC ja, sen kommer ju de som inte beställde OC...

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Aorus RTX 3080:

Ordernummer sista 3
***856
***857
***859 Borked
***863
***864

Faaan hade 865 trodde jag la beställningen på sekunden, hur snabba är ni andra egentligen

Permalänk
Medlem

Japp. Min TUF OC ändrase nyss från 12 November till 12 December..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossman02:

Faaan hade 865 trodde jag la beställningen på sekunden, hur snabba är ni andra egentligen

Samma här, förstår inte heller

Permalänk

haha, I did not even find the page for Aorus 3080 in webhallen...

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

YaY ! nu hoppas jag jakten är över !

Hahaha grattis! Äntligen Välkommen till Aorus familjen. Vi är bättre men framförallt mycket större

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Är 3080 Aorus 2 eller 3 pin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Man kan ju misstänka att några forsöker att låta dom som bookade till lägst pris, bliver pressat långt tillbaka i kön i förhoppning om att dom hopper av och ger upp, köper tillgångliga kort till högre pris istället.

Med tiotusen tals orders, blir det inte småpengar...

Det är precis så.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossman02:

Faaan hade 865 trodde jag la beställningen på sekunden, hur snabba är ni andra egentligen

Tänkte samma, min är 879.
Hur fan gör ni när ni beställer så fort? Vilken betalsätt väljer ni? Hur?? 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

Tänkte samma, min är 879.
Hur fan gör ni när ni beställer så fort? Vilken betalsätt väljer ni? Hur?? 😂

Jag fick 873 och körde klarna från desktop.
Tyckte också jag var galet snabb.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Är 3080 Aorus 2 eller 3 pin?

2

https://www.thefpsreview.com/2020/09/02/gigabyte-launches-gef...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Jag fick 873 och körde klarna från desktop.
Tyckte också jag var galet snabb.

Jag med, valde klarna faktura. Trodde det blir snabbast men jaja 😪

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

Tänkte samma, min är 879.
Hur fan gör ni när ni beställer så fort? Vilken betalsätt väljer ni? Hur?? 😂

Är xxx856. Valde Swish och postpaket.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Är xxx856. Valde Swish och postpaket.

Tack, ska testa det nästa gång 🙂

Permalänk
Inaktiv

Suck... Skulle vara skysst att komma över ett 3080 kort på webhallen men är väll inte ens någon idé att beställa nu känns det som haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Suck... Skulle vara skysst att komma över ett 3080 kort på webhallen men är väll inte ens någon idé att beställa nu känns det som haha.

Ledsen.. det tog slut samma sekund klockan slog 12

Permalänk

@webhallen Kommer fler leveranser på aorus 3080 ske eller blir det bara avbeställning om man nu inte fick?

Permalänk
Medlem

Fan jag har inte ens kommit igång med plugget efter jag såg att det skulle komma 3080 i lager, så står man här men en känsla av tomhet, dock glad för de som fick ett kort.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bossman02:

@webhallen Kommer fler leveranser på aorus 3080 ske eller blir det bara avbeställning om man nu inte fick?

Inget inplanerat, om du håller kvar vid bokning eller ej kan jag bestämma åt dig

Får bara 1 vecka fram i tiden att titta i princip.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Hoppas iaf innan november är slut får vi våra kort. Finns inte så mycket mer att göra tyvärr. Måste påminna oss själv att spelen kommer finnas kvar och vi kommer ha dessa kort i flera år framöver 😇

Kommer ändå missa denna tråd efteråt, lite mysigt gemenskap känner jag.

Ja det är ingen katastrof, hade varit bra timing nu med kortet (med tanke på covid).
Men veckorna går fort ändå och snart är all den här väntan glömd

Permalänk
Medlem

@webhallen någon chans man kan få en status vilket klockslag ni är på nu gällande Asus Strix OC?

Permalänk
Medlem

Tack!

Jag fick tag i ett PNY från INET också, men ärligt så är detta Rätt mycket coolare..

Vad ska jag göra med PNY XLR8 3080? Någon instresserad? Oöppnat och finns i Malmö.

Permalänk
Medlem

Datum har ändrats till 12 december från 7 novemeber för 3080 tuf oc på komplett för mig. Beställdes dock 18/09 vid 05 tiden. Däremot har jag en vanlig tuf beställt 17/09 kl 15:33 som skulle komma 7e nov. Nu flyttad till 2 jan. Riktig skräplansering det här.

Permalänk

Hej @webhallen vet du om jag kommer få
Gainward GeForce RTX 3080 Phantom GS 10G nästa leverans? heter joakimm86 hos er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

2-3 återförsäljare i hela italien, är du allvarlig? Det bor 60 miljoner människor i italien. Vad är skälet till detta?

Det ar en utmarkt fraga.

Jag har ingen aning faktiskt..

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Skulle fått mitt kort levererad av Budee igår med hemleverans. (Fråga mig inte varför jag valde fraktsättet, tror jag bara valde något i paniken).
Bokad tid och 21.10 får jag sms att han är försenad och blir tvungen att avboka min leverans.

Suck. Så jag kan INTE rekommendera Budbee. För det är hjärtskärande att få ett sådant nedslag i denna soppan med 3080 leveransen.

2 av 3 gånger jag valt Budbee har de inte kommit på varken utsatt tid eller dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Är 3080 Aorus 2 eller 3 pin?

Master har 2 pin
Xtreme har 3 pin

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Aorus RTX 3080:

Ordernummer sista 3
***856
***857
***859 Borked
***863
***864

Mitt ordernummer slutar på 864, betyder det att jag kan förvänta mig ett kort? Var det en nackdel för min del att jag valde att hämta i butik?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD