3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Inaktiv

Snart blir man så lack att man köper ett 3090. Men då lär frugan blir galen ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartin:

Mitt ordernummer slutar på 864, betyder det att jag kan förvänta mig ett kort? Var det en nackdel för min del att jag valde att hämta i butik?

Grattis, du fick ett.

Nej, det kommer att skickas för uthämtning så fort det kommer in.

Permalänk
Medlem

Det gör lite ont i själen att det inte har hänt något på 10 dagar för MSI 3080 Gaming X Trio hos Webhallen.
Ser inte ut att ha gått ut ett enda kort sedan senast
Nästa bekräftade leverans
Inkommande skurar tom 31 okt

Är jävligt glad att Shadowlands blev uppflyttad så man inte satt utan GPU denna veckan

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Snart blir man så lack att man köper ett 3090. Men då lär frugan blir galen ^^

Går själv i tankarna

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Går själv i tankarna

All jäkla tid och psykiskt lidande det är att försöka dribbla med 3080 är snart uppe i samma summa som ett 3090 (tid är pengar )

Permalänk
Medlem
Skrivet av realion:

Är det någon som fått kort från Elgiganten? Lade en beställning veckan innan släpp och fick ett par uppdateringar i början men sedan 7e Okt har det varit stendött när det kommer till kommunikation.

Jag kan inte hitta information om att någon över huvud taget fått ifrån Elgiganten. Jag undrar det samma.
Sist jag hörde från dom så sa dom att jag skulle få leverans den 1a oktober...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Går själv i tankarna

Don't do it!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inget inplanerat, om du håller kvar vid bokning eller ej kan jag bestämma åt dig

Får bara 1 vecka fram i tiden att titta i princip.

/Patrik

Vad säger den kommande veckan om msi trio då? ;). Nä, ska sluta spamma dig men de 40 på gång när inte dyka upp innan 31 oktober som det står på hemsidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Jag kan inte hitta information om att någon över huvud taget fått ifrån Elgiganten. Jag undrar det samma.
Sist jag hörde från dom så sa dom att jag skulle få leverans den 1a oktober...

Jag har pratat med dom förra veckan, det är januari som gäller för Elgiganten punkt slut.

Permalänk
Inaktiv

Tänkte på en sak, många tillverkare om man läser deras garantivillkor säger att garantin inte flyttas över om man köper det begagnat. Detta gäller även Intel te.x som kräver originalkvitto.

Tänkte så folk vet om det, sen om butiker godkänner det ändå är ju iofs upp till dom men den garantin är ju bara 1år tillverkarna kan ha längre och köper man begagnat är man rökt. Har för mig att EVGA är ända som har att garantin flyttas över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Hahaha grattis! Äntligen Välkommen till Aorus familjen. Vi är bättre men framförallt mycket större

Tack ! hoppas inget skiter sig nu och det kommer in färre kort än vanligt eller man får ett DOA.
Du drog ju ett Extreme just före mig, har du fått det än? hoppas Master inte gör en besviken med bara 2 strömkontaker mot 3 på Extreme.

För de andra så har jag xx863 beställningen om jag inte e helt blind , gjord med klarna och postnord

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

Mitt Zotac Trinity OC 3080 finns att hämta hos Webhallen nu. Har bestlutsångest om jag ska vänta och sikta på ett 6800XT eller 6900XT. Spelar på 5120x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Tack ! hoppas inget skiter sig nu och det kommer in färre kort än vanligt eller man får ett DOA.
Du drog ju ett Extreme just före mig, har du fått det än? hoppas Master inte gör en besviken med bara 2 strömkontaker mot 3 på Extreme.

För de andra så har jag xx863 beställningen om jag inte e helt blind , gjord med klarna och postnord

2 strömkontakter istället för 3? Bör man bli orolig?

Läser att de rekommenderar nätagg på 750W, mitt befintliga är endast 700W. Hade tänkt stoppa in kortet i nuvarande burk så länge i väntan på resterande nya delar som planeras. Kanske får tänka om lite där..

Edit: Hade tittat fel, har visst 760W i dagsläget så det borde ju funka. Kanske får modda chassit en aning för att få plats med kortet dock

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Skrivet av 50Spaenn:

Det gör lite ont i själen att det inte har hänt något på 10 dagar för MSI 3080 Gaming X Trio hos Webhallen.
Ser inte ut att ha gått ut ett enda kort sedan senast
Nästa bekräftade leverans
Inkommande skurar tom 31 okt

Är jävligt glad att Shadowlands blev uppflyttad så man inte satt utan GPU denna veckan

Verkligen, 15.11 squad:en får fortsatt vänta.. nästa vecka SKA det väl ändå bli av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Tack ! hoppas inget skiter sig nu och det kommer in färre kort än vanligt eller man får ett DOA.
Du drog ju ett Extreme just före mig, har du fått det än? hoppas Master inte gör en besviken med bara 2 strömkontaker mot 3 på Extreme.

För de andra så har jag xx863 beställningen om jag inte e helt blind , gjord med klarna och postnord

Väntar fortfarande på att Komplett ska skicka kortet. Enligt support jobbar deras logistik mot en enorm backlog som gör att leveranser blivit försenade.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Siddi:

Väntar fortfarande på att Komplett ska skicka kortet. Enligt support jobbar deras logistik mot en enorm backlog som gör att leveranser blivit försenade.

Underbart och snart kommer Black Friday. haha! Brist på kort + överbelastning = Det man drömt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Underbart och snart kommer Black Friday. haha! Brist på kort + överbelastning = Det man drömt om.

Haha, först fick man jaga i över 1 månad för att få fatt på ett kort och när man äntligen av en ren jävla slump lyckades F5a i rätt ögonblick och landade drömkortet får man vänta ett par dagar extra för att få hem det.

Fattas bara att det kommer hem DOA!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Tack ! hoppas inget skiter sig nu och det kommer in färre kort än vanligt eller man får ett DOA.
Du drog ju ett Extreme just före mig, har du fått det än? hoppas Master inte gör en besviken med bara 2 strömkontaker mot 3 på Extreme.

För de andra så har jag xx863 beställningen om jag inte e helt blind , gjord med klarna och postnord

har inte gjort mig besviken iaf. handlar mer om kylningen till jämn prestanda så gpu boosten får vara stabil. och kylningen är riktigt bra på denna av vad jag upplevt snart i en månad användande.
3 kontakten är ju om du ska "extrem" överklocka då du behöver mer effekt men då är frågan när kylaren når sin topp heltenkelt innan du behöver extra kylning

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Skrivet av mouldi145:

Mitt Zotac Trinity OC 3080 finns att hämta hos Webhallen nu. Har bestlutsångest om jag ska vänta och sikta på ett 6800XT eller 6900XT. Spelar på 5120x1440.

I suggest to keep it and when the new cards release, you can decide whether keep or sell it.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartin:

2 strömkontakter istället för 3? Bör man bli orolig?

Läser att de rekommenderar nätagg på 750W, mitt befintliga är endast 700W. Hade tänkt stoppa in kortet i nuvarande burk så länge i väntan på resterande nya delar som planeras. Kanske får tänka om lite där..

Edit: Hade tittat fel, har visst 760W i dagsläget så det borde ju funka. Kanske får modda chassit en aning för att få plats med kortet dock

om du hade haft 3 8pin skulle du säkert behövt ett bättre nätagg med

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Underbart och snart kommer Black Friday. haha! Brist på kort + överbelastning = Det man drömt om.

Kommer bli fullständigt kaos.

Avundas inte plock och orderhantering under denna höst.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

En annan beställde minuter efter release, nu fick jag info från Komplett om att kortet väntas vara i lager 17 november )) Två månader efter release. Kämpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Snart blir man så lack att man köper ett 3090. Men då lär frugan blir galen ^^

Det är ju exakt det Nvidia vill, dom annonserar RTX3080 för 7825Kr och det slutar med att du köper ett kort för 20.000Kr. Det är skrämmande psykologi dom håller på med, även om det är brist så visste dom om det och kunde hanterat saken på ett helt annat sätt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem

Den här tråden påminner mig om de dokusåpor som sambon tittar på. Först är alla jätteglada och trevliga mot varandra, sen ju längre tiden går så blir det mer och mer drama.

Underhållande Personligen börjar jag tro att hela lanseringen av Ampere var och är ett socialt experiment från NVIDIAs sida.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Snart blir man så lack att man köper ett 3090. Men då lär frugan blir galen ^^

Köp, använd den i 30 dagar och lämna tillbaka som öppetköp. Under tiden har du andra beställningen kvar. Nvidia förtjänar det...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av Lunkan90:

En annan beställde minuter efter release, nu fick jag info från Komplett om att kortet väntas vara i lager 17 november )) Två månader efter release. Kämpa.

Jag fick mitt 3080 skickat idag från komplett, vilken version beställde du?

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Köp, använd den i 30 dagar och lämna tillbaka som öppetköp. Under tiden har du andra beställningen kvar. Nvidia förtjänar det...

Spontant låter det som att detta påverkar ÅF mer än Nvidia.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yasko:

Köp, använd den i 30 dagar och lämna tillbaka som öppetköp. Under tiden har du andra beställningen kvar. Nvidia förtjänar det...

Det är inte NVidia som förlorar pengar på det.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Viking
Skrivet av Yasko:

Köp, använd den i 30 dagar och lämna tillbaka som öppetköp. Under tiden har du andra beställningen kvar. Nvidia förtjänar det...

Nvidia förtjänar det. Men inte återförsäljarna...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Köp, använd den i 30 dagar och lämna tillbaka som öppetköp. Under tiden har du andra beställningen kvar. Nvidia förtjänar det...

Enligt mig är det inte moraliskt korrekt. Så det undviker jag.