PNY tidigare erfarenheter?

Permalänk
Medlem

PNY tidigare erfarenheter?

Jag och några andra här på forumet (ping @Kahmoon @Nayiki @Halvtie @Borked) lyckades under dagen knipa PNY RTX 3080 men ingen av oss verkar ha någon vidare koll på hur PNY står sig som tillverkare bland alla de andra 3080 modeller som finns att "tillgå".

Som jag förstår det så har PNY en koppling till Gainward och Palit?

Jag kom också in på den tidigare heta diskussionen gällande MLCC och SP-CAPs, men detta är som jag förstår inte längre något problem sedan drivrutinsuppdatering.

PNY har f.ö. två olika modeller av RTX 3080. Specifikationerna är identiska bortsett från formfaktor. Om någon vet varför så vore det intressant att höra mer om.

Men till huvudfrågan. PNY RTX 3080, hiss eller diss jämfört med övriga?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

PNY/Gainward/Palit är bra saker enligt mig. En av de större tredjepartstillverkarna av grafikkort mfl.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Samma kort som Palit 3080 och Gainward 3080 (deras respektive billigaste modeller), reviews säger att det är ett helt okej kort. Ganska litet också så funkar kanske bättre för dem med mindre plats.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Samma kort som Palit 3080 och Gainward 3080 (deras respektive billigaste modeller), reviews säger att det är ett helt okej kort. Ganska litet också så funkar kanske bättre för dem med mindre plats.

Tack! Med andra ord så är dessa PNY kort att likna vid icke-OC modell av Palit och Gw? Båda PNY modellerna har som sagt lika specs.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Tack! Med andra ord så är dessa PNY kort att likna vid icke-OC modell av Palit och Gw? Båda PNY modellerna har som sagt lika specs.

Pretty much, GamingPro och Phoenix syftar jag på.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Har ni som beställde kortet hämtat ut dem och installerat dem? Vad tycker ni?

Jag la en beställning på den andra PNY-modellen idag och har förväntad leverans på onsdag så är nyfiken då jag inte har någon erfarenhet alls av PNY.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Har ni som beställde kortet hämtat ut dem och installerat dem? Vad tycker ni?

Jag la en beställning på den andra PNY-modellen idag och har förväntad leverans på onsdag så är nyfiken då jag inte har någon erfarenhet alls av PNY.

Problemfritt. Gott med pingvinstång också. Jag har visserligen 30 dagars öppet köp med fri frakt, men vet inte om jag kommer bemöda mig att byta till något av de förstahandsval av OC-kort som jag ännu köar till. Ser mer ut som att min 9700k @ 5ghz flaskar just nu.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Problemfritt. Gott med pingvinstång också. Jag har visserligen 30 dagars öppet köp med fri frakt, men vet inte om jag kommer bemöda mig att byta till något av de förstahandsval av OC-kort som jag ännu köar till. Ser mer ut som att min 9700k @ 5ghz flaskar just nu.

Låter ju gött. Pingvinstång är väldigt gott. Får se om det ens blir nån leverans till på onsdag, men tycker den Uprising-modellen är rätt snygg så jag ger den ett försök isåfall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU