Permalänk

Mini ITX Clean RGB Setup!

Tjaba! Vill komma o skryta lite över mitt nya itx lyxbygge!

Specs:
CASE: In Win A1 Plus
CPU: AMD Ryzen 9 3950x
MOBO: Asus Rog Strix X570-I Gaming
GPU: MSI Geforce RTX 3070 Gaming X Trio [Skall replaceas med 3080 när jag får hem den! ]
RAM: Crucial Ballistix RGB 2x32gb DDR4 3200MHz CL16
NVME C-Drive: 1TB Kingston A2000
SSD Storage: Samsung 860 EVO 4TB
Cooler: Cooler Master Master Liquid Pro 120mm V2
Extra fans: In Win Jupiter 120mm

Link: https://pcpartpicker.com/user/SRCgamingify/saved/B2yzf7

Yay or nae?

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Vilket läckert litet RGB bygge!

Är det standard ATX agg som går att byta ut?

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Vilket läckert litet RGB bygge!

Är det standard ATX agg som går att byta ut?

Yesss! Det är ett vanligt ATX! DET ÄR SJUKT vilken fin låda In Win har kommit fram med alltså! Hade span på denna extremt länge. Blev sugen direkt efter jag byggde förra matx bygget. Så jag sålde av den väldigt fort däreftet för att gå över till Mini ITX istället! Jätteskönt med plats på skrivbordet för annan aktivitet etc Skönt för en väldigt bekväm arbetsyta!

Och inte bara är den liten, men det är helt sjukt hur mycket plats man får plats i det lilla formfaktorn! GAMING X TRIOn är liksom bland de största grafikkort jag har haft och den fick precis plats, verkligen på fitthåret 😅 Var tvungen o flytta aio radiatorn åt sidan och lyfta på psu coverplåten för att få plats med den. Men ett under att den faktiskt fick plats! 😄

Permalänk
Medlem

Coolt som fan, blir sugen på att bygga en mITX-dator själv att ha stående på bordet! Jag är avis

Permalänk
Medlem

Du har alltså köpt en dator för 40 pix och till det 24".

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Du har alltså köpt en dator för 40 pix och till det 24".

24" är bästa storleken på skärmen mate, har man större måste man sitta längre ifrån och anstränga ögonen

Hans skärm är 34" dock

Permalänk
Skrivet av siglolmic:

24" är bästa storleken på skärmen mate, har man större måste man sitta längre ifrån och anstränga ögonen

Hans skärm är 34" dock

Tycker faktiskt helt ärligt konstigt nog att det är skönare med större skärm. Speciellt när jag sitter i program som Adobe After Effects med stora timelines, och Cinema 4D vid sidan av. Skulle igentligen nästan viljat haft en ännu större skärm och ännu längre. Spelar 50% av tiden framför datorn. Annars arbetar jag med animationer och film klippning, och specialeffekter i After Effects. Denna dator är lite blandning mellan gaming och workstation. Därav 64gb ddr4 xD och en 12 core cpu. Annars skulle jag lika väl gått med ryzen 7 och 32gb ddr4 istället Denna är lite overkill för gaming. Men perfekt för 3D artwork, renderings och timeline workflows Så när man har t.ex. Premiere Pro öppe och klipper en bröllopsfilm åt en kund. Så skulle jag själv personligen tycka det vara cancer o sitta o arbeta på en liten 24" skärm Men kanske är vi olika där

24" kanske skulle jag kunna tänka mig är najs vid competative gaming maybe? Men det är så sällan det händer för mig så!

när jag spelar så lirar jag Forza, Gears 5 campainen har jag fastnad för också! Och lite andra spel. Men med tanke på skärmen så gillar jag o ta xboxkontrollen och skjuta bak stolen och sitta o chilla en bit ifrån

Så personligen vill jag nästan uppgradera till LG's 38" ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag gillar det. Cleant men lite skönt RGB-poppigt.

Hur ser temperaturerna ut vid stresstest? Är det endast AIO-fläkten (in) och Jupiter-fläkten (ut) som sitter monterat?
Nämligen sugen på att gå ner från mitt Fractal Design Define 7 till ett ITX-chassi för lite extra utrymme/cleanare look.

Permalänk
Skrivet av Choppe:

Jag gillar det. Cleant men lite skönt RGB-poppigt.

Hur ser temperaturerna ut vid stresstest? Är det endast AIO-fläkten (in) och Jupiter-fläkten (ut) som sitter monterat?
Nämligen sugen på att gå ner från mitt Fractal Design Define 7 till ett ITX-chassi för lite extra utrymme/cleanare look.

Jag lyckades faktiskt o scorea en riktigt bra 3900x, redigt golden sample exemplar. Kör undervolt offset 0.13 och där är min sweetspot. Den klockar 4.4ghz genom alla kärnor och ligger mellan 70-80 grader under full load.

Gpun är i luften atm. Letar fortfarande efter ett 3080 Founders kort för reasonable price. Men intends att köra den undervolt också

Yes angående fläktarna. Det är 2x120mm intake fläktar i botten. Radiatorn är intake pga att ha den som exhaust blir lite för höga temps från alla andra delar i chassit på radiatorn.

Sedan är de exhaust med jupiter fläkten.

Men PSU'N är exhaust också. Den fläkten snurrar jämt med tanke på att den detectar att den behöver det. Så den är också exhaust.

Men i övrigt så fuckar det faktiskt. Håller man undervolt så är de ganska bra config ändå overall värmen i chassit är lite mot de varma. Men alla kompontenter har bra kylning så de klarar sig. De är fläkt på pcbn på moderkortet också. På den kalla sidan av aion så den blir lite kyld utav de

Och hårddiskar osv blir inte så varma ändå, och nvmen sitter unden heatsink iallafall så Kanske ram cooling hade vart ett alternativ i de lilla chassit, men dem håller sig runt 65c under full load så jag tror de är fine också. Datorn står på nästan 24/7. Antingen rendering i After Effects eller Cinema 4D eller så gamear jag. Ibland låter jag datorn stå på idle bara med lite musik på typ. Men annars, så hittills så har jag inte haft några större problem Lite tweaking med voltsen i MSI afterburner är de jag fortfarande behöver jobba med. Men annars så är allt fine

Permalänk
Medlem

Låter ju riktigt bra! Jag klickade hem en NZXT H1 som jag inte riktigt har kunnat släppa ur tankarna så det blir spännande att testa den lite. Har ett Asus 3080 TUF OC vilket tycks fungera rätt okej temperaturmässigt i det chassit. Inväntar även en 5600X så cpu:n känns inte som ett problem när det kommer till kylningen.

Permalänk
Skrivet av Choppe:

Låter ju riktigt bra! Jag klickade hem en NZXT H1 som jag inte riktigt har kunnat släppa ur tankarna så det blir spännande att testa den lite. Har ett Asus 3080 TUF OC vilket tycks fungera rätt okej temperaturmässigt i det chassit. Inväntar även en 5600X så cpu:n känns inte som ett problem när det kommer till kylningen.

Najs! Shit jag såg de chassit för ett tag sedan. Och jag trodde den inte hade glaspanel för viewing. Men nu ser jag ju att den har det! Trevligt. De är en väldigt stilren låda de också

Permalänk
Medlem
Skrivet av SourceCreations:

Najs! Shit jag såg de chassit för ett tag sedan. Och jag trodde den inte hade glaspanel för viewing. Men nu ser jag ju att den har det! Trevligt. De är en väldigt stilren låda de också

Ja, lite trevligt design är det. Finns även tredjepartsfronter att köpa då glasfronten lär öka på tempen i chassit. Men men, vad jag har sett så verkar det funka helt okej med de tilltänkta komponenterna.

Ska bli väldigt spännande att komprimera spelriggen en smula. Less is more.