Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tips på Playseat/cockpit?

Permalänk
Medlem

Tips på Playseat/cockpit?

Jag vet inte vad dessa saker kallas men jag vill alltså ha rattställ med stol.

Vill ha något som är stabilt och klarar uppgradering till värre saker än nuvarande T300. Kommer kanske framöver uppgradera till CSW 2.5 eller någon DD-variant.

Det behöver vara något som går att fälla ihop och ställa i ett hörn. Jag har inte utrymme för en dedikerad rigg.

Av den anledningen behöver den också kunna ställas in mot skrivbordet, så inte skärmen hamnar för långt ifrån (även plus om det går att sträcka sig för att nå tangentbord och mus, utan att behöva lägga pengar på trådlöst)

Utöver det vill jag såklart att det ska vara billigt. Helst gratis

Kollade tidigare på just Playseat som finns till bra pris, men jag har förstått att de är för klena tom för min T300.

Permalänk
Medlem

Följdfråga: Går det att få en bra kombination av rattställ och stol?

Next level racing har ett rattställ de menar ska hålla för direkt drive, som inte kostar så mycket. Samtidigt skulle jag behöva en ny stol.

Kan man få en sån kombo att funka bra?

Permalänk
Medlem

Jag kör med Playseat Challenge och Fanatec CSL med Loadcell broms.
Funkar hur bra som helst.
Mycket bekväm och lätt att ställa undan om man vill.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Det blev till att beställa Next Level Racing Wheelstand DD. Ska vara tänkt att klara DD-servos, vilken den verkar göra hyfsat (om än inte perfekt). Behöver ju som sagt en ny stol också, så i slutändan blir det mer ekonomiskt och funkar okej att stuva undan rattstället.

Ingen aning vad jag ska ha för stol bara. Vill ha en som går att sänka riktigt lågt (helst under 40cm).

Permalänk

Har körd playseat challenge med t300 i flera år för jag bytta upp mig i somras.

Den har ingen problem med den rattbasen. Så stark är den inte när den ställs inn rätt