Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryREED:

Kan starkt rekommendera Sonos beam och två play1/one bak, gör grym skillnad:)

Den 19 dec har IKEA 200kr/rabatt på Sonos-högtalarna i sin julkalender! Komplettera då!

Permalänk
Medlem

Produkt: Cuphead (Xbox + PC)
Länk: https://www.microsoft.com/sv-se/p/cuphead/9njrx71m5x9p?active...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4516219
Pris: 149 kr

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

finns det någon bra tv för 10.000 kr Soundbar 4000 kr ? hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av uppsala_killen:

finns det någon bra tv för 10.000 kr Soundbar 4000 kr ? hjälp

Kolla denna:

https://www.komplett.se/product/1161442/tv-ljud-bild/tv-video...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Den 19 dec har IKEA 200kr/rabatt på Sonos-högtalarna i sin julkalender! Komplettera då!

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av uppsala_killen:

finns det någon bra tv för 10.000 kr Soundbar 4000 kr ? hjälp

Om du kan tänka dig lägga lite mer på TV:n så skulle jag valt mellan dessa:
SAMSUNG QLED QE55Q90T 12990:-
LG OLED55CX 13990:-

Permalänk

Ingen som tipsat om denna än?
Asus zenwifi ax xt8 mesh 2-pack
3089:-

https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/mesh/asus-zenwifi-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Om jag minns rätt så fanns det en sort som man fick mindre garanti om man öppnade upp. 2 år istället för 5 på någon modell, någon modell så tappade man garantin om man öppnade. Bäst att dubbelkolla innan

Såg att just Western kan vara krångliga att koppla in i en vanlig stationär dator, Seagate ska vara bättre då.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Neon:

Är det bättre att köpa en sådan än en intern disk? Antar att man kan plocka ut disken från denna och sätta i den stationära datorn?

Det är väldigt praktiskt med usb i stället för interna diskar idag, dels är de billigare och prestandan är ungefär densamma för usb 3 och senare stryper inte hastigheten märkbart, det är ju dessutom väldigt lätt att skifta diskar när de är fulla om man inte vill ha så många inkopplade samtidgt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Produkt: SanDisk SSD PLUS 2 TB 2,5 tum intern SSD, 545 MB/sek
Länk: https://www.amazon.se/SanDisk-PLUS-SATA-intern-till/dp/B07YFF...
Kategori: Lagring
Prisjakt: -
Pris: 1593kr

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av B. Ulván:

Produkt: SanDisk SSD PLUS 2 TB 2,5 tum intern SSD, 545 MB/sek
Länk: https://www.amazon.se/SanDisk-PLUS-SATA-intern-till/dp/B07YFF...
Kategori: Lagring
Prisjakt: -
Pris: 1593kr

Inget dåligt pris per GB, men kan vara bra att läsa en recension innan köp.
https://www.tweaktown.com/reviews/7726/sandisk-ssd-plus-z410-...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Neon:

Är det bättre att köpa en sådan än en intern disk? Antar att man kan plocka ut disken från denna och sätta i den stationära datorn?

Så gjorde jag för 2 år sedan på 8tb. Fram med avbitaren och börja klipp

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem

Produkt: Garmin Fenix 5X Plus Sapphire
Länk: https://www.cyberphoto.se/outdoor/traning/pulsklockor/garmin-...
Kategori:
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4841496
Pris: 4390kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av seamp2000:

Ingen som tipsat om denna än?
Asus zenwifi ax xt8 mesh 2-pack
3089:-

https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/mesh/asus-zenwifi-...

Bara omkring ett 50-tal gånger

Bra pris dock så tåls att påminnas om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Bara omkring ett 50-tal gånger

Bra pris dock så tåls att påminnas om.

In all fairness though, det är över 3600 inlägg i tråden, svårt att hänga med

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Edvin-89:

Inget dåligt pris per GB, men kan vara bra att läsa en recension innan köp.
https://www.tweaktown.com/reviews/7726/sandisk-ssd-plus-z410-...

Det är också viktigt att tänka på vad användningsområdet är, framförallt skrivprestandan är låg/dålig och läsprestanda är inte jättebra. alltså är den helt olämplig som systemenhet och troligen rätt usel för allt där man ofta skriver, däremot kan den ändå vara ok för saker där man nästan uteslutande bara läser data, den är på inget sätt bäst men söker man tex en enhet som bara ska laga data där man skriver den en gång och sedan bara läser den och inte hittar nått mer prisvärt lär den passa för den är snabbare än en hdd på läsning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av seamp2000:

Ingen som tipsat om denna än?
Asus zenwifi ax xt8 mesh 2-pack
3089:-

https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/mesh/asus-zenwifi-...

Ligger väl i listan? Om du söker i tråden så har denna diskuterats tidigare. Var även med i Asus cashback med 60€ om köpt före 22/11. Min är på ingång från EG beställd i tid men de segar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

In all fairness, det är över 3600 inlägg i tråden, svårt att hänga med

Jag vet. Det krävs att man är arbetslös och isolerad för att ha läst alla inlägg, som i mitt fall. Haha.

Permalänk
Inaktiv

Jag slog till på en Lenovo IdeaPad 3 15.6" med Amd 4500U, 8GB ram och 256GB m2 för 3990kr.
Riktigt rapp dator med sina 6 kärnor.

Grym burk som slår Intels nya på fingrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Jag vet. Det krävs att man är arbetslös och isolerad för att ha läst alla inlägg, som i mitt fall. Haha.

Hehe, möjligt. Bra pris oavsett dock på tipset, känns dock spontant som att jag nog hellre skulle lägga den summan på ett Ubiquiti av något slag. Fördelen med Asus(et?) är mer lättanvänt och användarvänligt, medans vad jag förstår av ubiquiti så krävs det en del trixande och kunskap.
Kan ha helt fel här dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av mrqaffe:

Det är också viktigt att tänka på vad användningsområdet är, framförallt skrivprestandan är låg/dålig och läsprestanda är inte jättebra. alltså är den helt olämplig som systemenhet och troligen rätt usel för allt där man ofta skriver, däremot kan den ändå vara ok för saker där man nästan uteslutande bara läser data, den är på inget sätt bäst men söker man tex en enhet som bara ska laga data där man skriver den en gång och sedan bara läser den och inte hittar nått mer prisvärt lär den passa för den är snabbare än en hdd på läsning.

Precis, man ska ju så klart se till vad man tänkt ha den till, skrev inte att den var totalt värdelös.
Men att man bör läsa lite vad det är för förutsättningar med den, så det inte blir några tråkiga överraskningar.

De flesta förknippar nog en SSD med Super Snabb Disk

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

När man är trycker på page down när man har en mx master som mus då vet man att det är söndag..
Jag vill bara upplysa er som har köpt/tänker köpa Logitech pro x lurar så kan man köpa muffar ifrån det här företaget som ska tydligen lösa det problemet som många har gällande att muffarna är för små som gör att öronen nuddar högtalarna.

https://www.brainwavzaudio.com/products/headphone-pad-angled?...

Permalänk
Skrivet av anon298854:

Jag slog till på en Lenovo IdeaPad 3 15.6" med Amd 4500U, 8GB ram och 256GB m2 för 3990kr.
Riktigt rapp dator med sina 6 kärnor.

Grym burk som slår Intels nya på fingrarna.

Har du någon länk ? Låter ev. intressant..

Orelaterat till citatet: någon som sett en tv-bänk för bra pris någonstans eller vill rekommendera en? Helst kring 140cm bred.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSide:

Orelaterat till citatet: någon som sett en tv-bänk för bra pris någonstans eller vill rekommendera en? Helst kring 140cm bred.

Beror på din budget antar jag. Jysk har dock flera med stor rabatt. Brorsan köpte denna förra året och den är faktiskt väldigt clean med en rejäl tv och lite cable management.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Precis, man ska ju så klart se till vad man tänkt ha den till, skrev inte att den var totalt värdelös.
Men att man bör läsa lite vad det är för förutsättningar med den, så det inte blir några tråkiga överraskningar.

De flesta förknippar nog en SSD med Super Snabb Disk

Jag har någon liknande, fast på 480GB eller så istället, den har en (SLC?) cache på några gigabyte som gör att den typen av "mindre" skrivningar går rätt bra, däremot sjunker prestandan om man exempelvis kopierar en bluray-iso från en annan SSD till denna. I min dator av äldre snitt funkar den rätt bra som systemdisk, däremot är den ganska olämplig när jag just kopierar stora (mängder) filer. Jämfört med en Samsung 850 (ok, inget prestandamonster, men rätt ok som SATA-SSD) kan jag inte säga att jag märker någon skillnad som systemdisk överlag. Avsaknad av RAM-cache kan säkert påverka någon sekund vid installation av program, men jag tänkte att jag inte gör det så ofta.

På en modern dator ska man väl ändå inte ha en SATA-SSD för superhastighet, jag har dock lite funderingar på att köpa en sådan här för att ha mitt foto- och musikbibliotek på, det borde den vara fin för. Fast egentligen villhöver jag mer än behöver...skulle bli lite tystare om jag plockar ut en 7200rpm SSHD ur burken.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Edvin-89:

De flesta förknippar nog en SSD med Super Snabb Disk

Ssd tolkas enhet för snart självraderade data.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

55" OLED TV: LG B9s 8952kr Elgiganten outlet

"Bra skick – Mindre spår av användning
Även om produkten inte är helt ny gäller alla våra produktgarantier och öppet köp."

Värt att titta på om man bor i Karlskrona eller har möjligheten att ta sig dit.

aaaaaaaaaaand it's gone.

Permalänk
Medlem

Såg någon som länkade till denna tidigare i tråden:

Alienware 38 – AW3821DW

Undrar varför den inte dyker upp på prisjakt alls, och om det är ett bra pris? Har sneglat på LG 38GN950 men tycker runt 19k är för dyrt, framförallt då den går för runt 1400€ i NL och Tyskland. Var tydligen billigare på Amazon.se här ett tag med, men missade det.
Alienware har samma panel som jag förstår det. Jämförd med LG-priset ser priset på denna bra ut, men kollar man sedan deras andra skärmar och 34" lillbrorsan så är den trots BF sänkning från 18k till 12k löjligt dyrt, brukar kosta mindre än det även vanlig pris i andra butiker.

Någon som har sett/testat skärmen eller har mera info?

*Edit*
Någon som vet hur det funkar med ångerrätt/returfrakt om man köper direkt från Dell? Lite sugen på att testa skärmen men vill inte bli fast med den ifall det visar sig att jag inte trivs med IPS...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Såg någon som länkade till denna tidigare i tråden:

Alienware 38 – AW3821DW

Undrar varför den inte dyker upp på prisjakt alls, och om det är ett bra pris? Har sneglat på LG 38GN950 men tycker runt 19k är för dyrt, framförallt då den går för runt 1400€ i NL och Tyskland. Var tydligen billigare på Amazon.se här ett tag med, men missade det.
Alienware har samma panel som jag förstår det. Jämförd med LG-priset ser priset på denna bra ut, men kollar man sedan deras andra skärmar och 34" lillbrorsan så är den trots BF sänkning från 18k till 12k löjligt dyrt, brukar kosta mindre än det även vanlig pris i andra butiker.

Någon som har sett/testat skärmen eller har mera info?

*Edit*
Någon som vet hur det funkar med ångerrätt/returfrakt om man köper direkt från Dell? Lite sugen på att testa skärmen men vill inte bli fast med den ifall det visar sig att jag inte trivs med IPS...

Förstår jag dig fel eller? Skärmen kostar ju 15 747,50 k, inte 19.000:- ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X