Permalänk
Medlem

Samsung smart view

Hej,

Jag försöker googla och även läsa mig till någon lösning här på forumet, men då jag inte vet rätt termer vad allt kallas osv så kommer jag ingen vart. Jag ska försöka förklara så kanske någon av er kan hjälpa mig.

Jag har nyligen köpt en Samsung QE75Q70R, denna har jag kopplat mot mitt wifi. Inga konstigheter här. Både på 2,4hz och 5hz verkar funka fint
Sen installerade jag smart view på telefonen. Inga konstigheter här heller, det funkar att styra tvn osv
Sen installerade jag smart view på min dator. Då kommer man till "Connect to TV" där det står att man ska: ha tvn igång, ansluta till samma trådlösa nätverk sedan välja tv.

Då kommer vi till mitt problem. Jag är ansluten med kabel i min dator och trådlöst på tvn. Men båda är ju på samma nätverk. Borde inte smart view kunna hitta min tv då? Behöver jag ställa in något i min router? Har en "tp-link" Archer c9

Tack på förhand hälsningar Björnar

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Inga inställningar behöver göras i routern.
Vad är det för app tillägg du har installerat på datorn?
Vad är det vill uppnå med länken mellan datorn o TVn?
Jag får upp följande i chrome på min dator "utan" att ha installerat något extra i WIN10.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Hej,

jag har läst och googlat i massor och igår kom jag äntligen över svaret på mina funderingar. Det var så enkelt att Samsung Tv:s slutade med stödet för smart things vid 2016. Så jag fick lov att acceptera det bara.

Tack för svar Homer_S1!

Hälsningar Björnar

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram