Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Pokemon kort

Tjo,
Hur funkar pokemon korten ? Spelar man med dom eller endast för samling ? Har förstått att det finns säljar värde i vissa kort.

/Force

Permalänk
Keeper of Traditions

Ja, man spelar med dem, precis som MTG t.ex. Kanske är det till och med större än MTG?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Tjo,
Hur funkar pokemon korten ? Spelar man med dom eller endast för samling ? Har förstått att det finns säljar värde i vissa kort.

/Force

Visa kort kan vara värde upp till 8 tusen kronor.

För i tiden så spelar man mycket, men nu är det fler som samlar på dom.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Visa kort kan vara värde upp till 8 tusen kronor.

För i tiden så spelar man mycket, men nu är det fler som samlar på dom.

Ok,
Ja jag förstår att många samlar på dessa kort. Sett många streamers som öppnar mängder med förpackningar med pokemon kort och säljer.
Finns det någon värderings sida där man kan se ca priset på dessa kort ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Ok,
Ja jag förstår att många samlar på dessa kort. Sett många streamers som öppnar mängder med förpackningar med pokemon kort och säljer.
Finns det någon värderings sida där man kan se ca priset på dessa kort ?

Känner inte till någon bra sida, men kolla på ebay.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Viking
Skrivet av superegg:

Visa kort kan vara värde upp till 8 tusen kronor.

3 000 000 kr*

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Finns det någon bra sida som visar dom olika pokemon korten som finns ?
Och som är ovanliga och icke så ovanliga kort ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Finns det någon bra sida som visar dom olika pokemon korten som finns ?
Och som är ovanliga och icke så ovanliga kort ?

Jag gjorde en tråd för ett tag sedan där jag blev rekommenderad den här sidan https://www.tcgplayer.com/search/pokemon/product?productLineN... Har inte köpt/sålt något än men den verkar bra iallafall.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Jag gjorde en tråd för ett tag sedan där jag blev rekommenderad den här sidan https://www.tcgplayer.com/search/pokemon/product?productLineN... Har inte köpt/sålt något än men den verkar bra iallafall.

Ok, finns det någon sida där man kan se samtliga pokemon kort och hur dom äkta skall se ut ?

Permalänk
Viking
Skrivet av forcevision:

Ok, finns det någon sida där man kan se samtliga pokemon kort och hur dom äkta skall se ut ?

Jämför baksidorna på korten om du är osäker på om de är äkta, där kan det oftast avslöjas. Men oftast känner man om de är äkta på kvalitén. Ta ett kort som du vet är äkta och jämför med de andra korten.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Är det änns möjligt att få dom ovanliga korten i dom olika stora billiga förpackningarna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Är det änns möjligt att få dom ovanliga korten i dom olika stora billiga förpackningarna ?

Vad är det du har som mål? Du kommer inte kunna tjäna pengar på att öppna förpackningar och sälja korten vidare.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Vad är det du har som mål? Du kommer inte kunna tjäna pengar på att öppna förpackningar och sälja korten vidare.

Nej, egentligen bara nyfiken. Funderar på att börja samla inte sälja. Och undrar mer hur det funkar med just ovanliga kort om man skaall ha möjlighet att få dessa behöver man köpa extra dyra paket eller om det finns möjlighet att få dom även i billigare paket.

Permalänk
Medlem

Korten som e värda stora pengar e gamla kort ur dom första upplagorna om dom e i bra skick, typ inte använda.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Inaktiv

som nämts det är ett fåtal av de första korten från 90talet el förupplagan av vissa som är värt pengar.

https://www.catawiki.se/stories/4587-pokemon-som-investering-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Ok,
Ja jag förstår att många samlar på dessa kort. Sett många streamers som öppnar mängder med förpackningar med pokemon kort och säljer.
Finns det någon värderings sida där man kan se ca priset på dessa kort ?

Brukar använda mig av denna sida. Bara söka på ett kort så får man ungefärliga värdet på den baserat på kortets skick (PSA) https://www.pokemonprice.com/

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk

Men finns det olika spel ? Ser att vissa kort packet kan man köpa för 50kr vissa för 150kr och uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Men finns det olika spel ? Ser att vissa kort packet kan man köpa för 50kr vissa för 150kr och uppåt.

Nej. Korten används till samma spel, men precis som Magic så finns det uppsättningar kort. Vissa används inte längre i spelet, vissa paket innehåller mer eftertraktade kort, osv.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Nej. Korten används till samma spel, men precis som Magic så finns det uppsättningar kort. Vissa används inte längre i spelet, vissa paket innehåller mer eftertraktade kort, osv.

Okej, vad tycker du/ni man skall samla på i uppstarten ? 🎅

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Okej, vad tycker du/ni man skall samla på i uppstarten ? 🎅

Ingen aning