Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tror ni det kommer adaptercards till o stoppa i egna m2 diskar till xbox x/s?

Permalänk

Tror ni det kommer adaptercards till o stoppa i egna m2 diskar till xbox x/s?

eller kommer vi va tvingade o köpa xbox snordyra expansion cards ? 1TB för 2700 i dagen stund .

Nån som har koll på om de korten är formaterade på nått speciellt vis eller vad som gäller för att få dem o synca med xbox series x/s

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Vi får väl se om det blir som tänkt och fler tillverkare kommer med konkurrerande expansionskort. Borde kunna få ner priset lite iaf. Men det är rätt dyrt även med m.2 diskar med motsvarande prestanda. Billiga diskar har ju en tendens att falla i prestanda ganska snabbt när värmen går upp.

En officiell adapter lär inte hända eftersom hela idén med förutsägbar och ihållande prestanda faller då.

Permalänk

jag köpte tex en sabrent pcie 4.0 m2 disk på amazon för typ 1450kr på singlesday..

frågan e ju om de måste vara just en pcie4.0 , jag hade inte brytt mig om man tex kunde stoppa i en samsung 970 , nån sekunds längre laddningstid e ju liksom skitsamma

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag köpte tex en sabrent pcie 4.0 m2 disk på amazon för typ 1450kr på singlesday..

frågan e ju om de måste vara just en pcie4.0 , jag hade inte brytt mig om man tex kunde stoppa i en samsung 970 , nån sekunds längre laddningstid e ju liksom skitsamma

Problemet är att SSDn i konsolen MÅSTE uppfylla specifikationen. Utvecklare ska kunna lita på hur lång tid det tar att accessa disken. Spelet laddas inte in helt i RAM när det "laddar". Den mesta laddning som sker i moderna spel är sk. streaming, dvs att världen laddas dynamiskt medan du springer runt. För att det ska fungera behöver man veta hur mycket och hur snabbt man kan nå data från disk. Därmed kan man inte stoppa i vilken disk som helst. Då försvinner alla garantier om prestanda, som utvecklarna räknar med. Och därmed försvinner hela poängen med de nya SSD-enheterna i konsollerna.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB