Android, rita i bilder

Permalänk
Medlem

Android, rita i bilder

När man tagit en bild(Android/Samsung) med standardkameran, så vill man ibland rita/markera i bilden efteråt. Jag hittar inte längre de vanliga färgerna. Tror att de försvann efter nån uppdatering, det jag kan rita med är typ pixlat eller jordgubbsmönster etc.
Hur får jag tillbaka de vanliga färgerna?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av D1360:

När man tagit en bild(Android/Samsung) med standardkameran, så vill man ibland rita/markera i bilden efteråt. Jag hittar inte längre de vanliga färgerna. Tror att de försvann efter nån uppdatering, det jag kan rita med är typ pixlat eller jordgubbsmönster etc.
Hur får jag tillbaka de vanliga färgerna?

Var (vilken app eller fönster) är det du ritar från? När jag tar en bild och sedan går in i galleri och trycker på redigera-knappen har jag normala färger:

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Har samma konstiga färger oavsett om jag ritar i galleriet eller direkt efter att jag tagit bilden(kameraappen)

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av D1360:

Har samma konstiga färger oavsett om jag ritar i galleriet eller direkt efter att jag tagit bilden(kameraappen)

Jag tror att jag har lösningen: Om du trycker en gång till på pennsymbolen när den är markerad får du fram några olika verktyg. Jag tror att din är inställd på den näst längst till höger. Längst till vänster är vanlig penna.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige

Det är alltså här man ändrar vilken penna som ska användas:

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Där har vi det! Tack för hjälpen!