SweClockers byter till smartare nyckellås

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Nu var jag lite sen på bollen.

Men hur är det med säkerheten med den, den verka vara gjord av ren plast går det inte då att bryta upp den så att man kan sen använda en skruvmejsel för att låsa upp den eller borra?

Och är den ens godkänd inom hemförsäkring?

Yale doorman V2N är certifierad kl2A enligt SSF3522 utgåva 2, medan nya L3 är certifierad som kl3.
Angående borrskydd så ska en borrskyddsplåt monteras på utsidan av låshuset.
När det gäller "godkänd inom hemförsäkring" så beror det på vilka krav som ställs på dig men det korta svaret blir ja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snubb1:

Yale doorman V2N är certifierad kl2A enligt SSF3522 utgåva 2, medan nya L3 är certifierad som kl3.
Angående borrskydd så ska en borrskyddsplåt monteras på utsidan av låshuset.
När det gäller "godkänd inom hemförsäkring" så beror det på vilka krav som ställs på dig men det korta svaret blir ja.

ah där ser man, trodde först den var gjort av plast men det är bra att den har borrskyddsplåt och den uppfyller certifierad.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

ah där ser man, trodde först den var gjort av plast men det är bra att den har borrskyddsplåt och den uppfyller certifierad.

Det finns även Yale Linus, certifierad som Mekatronikcylinder kl2A SSF3522:2.
Då den sitter på insidan så påverkas säkerheten främst av den befintliga låsningen.
https://www.yalehome.se/sv/produkter/smarta-las/yale-linus/ya...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snubb1:

Det finns även Yale Linus, certifierad som Mekatronikcylinder kl2A SSF3522:2.
Då den sitter på insidan så påverkas säkerheten främst av den befintliga låsningen.
https://www.yalehome.se/sv/produkter/smarta-las/yale-linus/ya...

ah smart, dock så gillar jag inte att den går över wifi samt att den är uppkopplad till någon server, hade vart bättre om man kunde själv ha det på sin egen server.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

ah smart, dock så gillar jag inte att den går över wifi samt att den är uppkopplad till någon server, hade vart bättre om man kunde själv ha det på sin egen server.

Jag håller med, säkerhet ska vara lokal med full kontroll.

Permalänk
Medlem

Rimligen borde ju titeln varit "SwecLockers byter till smartare nyckellås" @kenneth

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304