Serverhosting Minecraft

Permalänk
Medlem

Serverhosting Minecraft

Hej!

Kollade runt lite bland trådarna men hittade ingen liknande så tänker att jag skapar en snabb tråd om detta.

Tänkte hyra en server för att köra Minecraft med några kompisar, lätt moddat så tänker runt 4gb. Frågan är då, är latency/ping ok jag väljer tex. Apexhosting som har servrar i bla Tyskland eller är det rekommenderat att jag kör på en svensk serverhost?

Permalänk
Medlem

Inget svar på frågan riktigt, men jag kör MVPS för mina websidor och tycker dom fungerar bra.
Bra pris och har servrar i Sverige.

https://www.mvps.net/configure

(Dock så får du ju konfa Minecraft själv då)

Permalänk
Medlem

Hyr en realm. Max 10 spelare, gratis första månad, sen 79kr. Smidigt

Permalänk
Medlem

Fungerar perfekt att spela på lång distans, det är väll först när man får 150~ping det kan börja bli störande med att block inte försvinner exakt direkt när man 'bryter' dom.
Till tyskland från sverige(växjö, fiber) så brukade jag ha 30 ping. Dvs, perfekt upplevelse.

"lätt moddat" är ganska vagt. Har kört Tekkit i olika former och skulle rekommenderat 6gb. Men oftast så kan man uppgradera det 'on the fly' på hemsidan man hyr hosting av.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Fungerar perfekt att spela på lång distans, det är väll först när man får 150~ping det kan börja bli störande med att block inte försvinner exakt direkt när man 'bryter' dom.
Till tyskland från sverige(växjö, fiber) så brukade jag ha 30 ping. Dvs, perfekt upplevelse.

"lätt moddat" är ganska vagt. Har kört Tekkit i olika former och skulle rekommenderat 6gb. Men oftast så kan man uppgradera det 'on the fly' på hemsidan man hyr hosting av.

Tack, det var ett bra svar!

Pingade några av de närliggande servrarna som Apex hade och landade på ~50ms så då ska det nog gå fint.