Ge julklapp till Krake av Hermoine i Harry Potter 5.

Permalänk
Medlem

Ge julklapp till Krake av Hermoine i Harry Potter 5.

I det här spelet Harry Potter och fenixorden behöver jag veta hur och om det går att hitta krake i delen där harry potter kommer hem till grimmalde plan nummer 12 under julen. och då säger hermoine en replik "Har du sett krake, jag ville ge honom hans julklapp" och Harry svarar " Nej, jag har inte sett honom".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rolle880:

I det här spelet Harry Potter och fenixorden behöver jag veta hur och om det går att hitta krake i delen där harry potter kommer hem till grimmalde plan nummer 12 under julen. och då säger hermoine en replik "Har du sett krake, jag ville ge honom hans julklapp" och Harry svarar " Nej, jag har inte sett honom".

Är det inte då Krake har smugit iväg bort därifrån? Nu vet jag inte om spelen följer böckerna så bra men så är det där vad jag minns i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat spelet själv men sökte på nätet och det finns fler som ställt samma fråga.
På den här sidan https://www.neoseeker.com/forums/34836/t1391876-find-kreacher... finns ett inlägg som skriver ett svar:

Go explore the house, see ron and hermione and ginny and then come down to the kitchen and talk to mr weasly then go see serious. He finds kreacher no harry.

Översatt till svenska:
Utforska huset, träffa Ron, Hermonie och Ginny, gå sedan ner till köket och prata med mr. Weasly. Uppsök därefter Serious, han hittar Kreacher.

Hoppas det är rätt för dig.

Permalänk
Medlem

Joh men krake kommer inte till Hermoine för det. Han poppar fram i utanför dörren på nerdesta våningen ovanfölr trappan där köket är i källaren. Och sedan poppar han bort. Eller han går upp ett moln eller vad jag ska kalla det. Så jag får aldrig se att krake tar sig till Hermaione.