Bästa robotdammsugaren oavsett pris

Permalänk
Medlem

Bästa robotdammsugaren oavsett pris

Har länge kikat på robotdammsugare, men hela tiden tänkt att det är sån utveckling på dom att jag borde vänta (kan vara fel såklart). Nu börjar jag dock bli riktigt sugen och undrar vilken som är bäst oavsett pris. Jag förstår att även om man plockar bort pris ur bedömningen är det svårt att landa i vad som är bäst. Men det jag prioriterar är: ljudnivå, kvalitet på städning, så lite underhåll som möjligt och en riktigt bra app. Det jag struntar i är: moppning, automatisk tömning och stöd för höga trösklar.

Finns det någon kunnig person som kan guida mig rätt?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med min Roborock S6 Pure. Min första robot ska sägas. Bra kompromiss mellan kvalité och pris för mig.

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med våran vanliga S6, så skulle väl säga att bästa idag är S7.

Permalänk
Medlem

Nån som har erfarenhet av iRobot Roomba S9558+ jämfört med Roborock S7?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Har länge kikat på robotdammsugare, men hela tiden tänkt att det är sån utveckling på dom att jag borde vänta (kan vara fel såklart). Nu börjar jag dock bli riktigt sugen och undrar vilken som är bäst oavsett pris. Jag förstår att även om man plockar bort pris ur bedömningen är det svårt att landa i vad som är bäst. Men det jag prioriterar är: ljudnivå, kvalitet på städning, så lite underhåll som möjligt och en riktigt bra app. Det jag struntar i är: moppning, automatisk tömning och stöd för höga trösklar.

Finns det någon kunnig person som kan guida mig rätt?

Läs min tråd
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1616843-ni-med-roomba

Jag var precis som dig ute på jakt efter den absolut bästa modellen, oavsett pris!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Läs min tråd
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1616843-ni-med-roomba

Jag var precis som dig ute på jakt efter den absolut bästa modellen, oavsett pris!

Ah! Det ska jag genast göra

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Den här snubben har väldigt bra tester tycker jag, verklighetstrogna på något sätt.

https://www.youtube.com/watch?v=lRZLcft2PBc

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Ah! Det ska jag genast göra

Bra!
Återkom därefter så ska jag ge mina slutliga åsikter om vart hela min resa slutade!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Bra!
Återkom därefter så ska jag ge mina slutliga åsikter om vart hela min resa slutade!

Hmm, jadu det verkar ju väldigt frustrerande. Så då lägger vi ner tankarna på en S9+. Så var tog det vägen för din del?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hmm, jadu det verkar ju väldigt frustrerande. Så då lägger vi ner tankarna på en S9+. Så var tog det vägen för din del?

Du har PM

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvillen:

Den här snubben har väldigt bra tester tycker jag, verklighetstrogna på något sätt.

https://www.youtube.com/watch?v=lRZLcft2PBc

Mvh

Som alla andra är han pro Roborock. Jag kan tycka att det är lite konstigt att hans test visar på två klara vinnare med 97 resp 95 poäng. Visst Roborock S5 Max är god trea på 81. Men sedan när han ska prata om de bästa som självtömmande så halar han in Roborock S7+ som bara får 68 poäng och utnämner den som bäst. What!? Helt random.

Det största problemet med att leta robotdammsugare är alla som är pro Roborock. Många har köpt den och är nöjda, vilket så klart är bra, men det är helt omöjligt att veta om den verkligen är bra jämfört med andra märken. Roborock placerar sig för övrigt sällan i den absoluta toppen i oberoende tester.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Haha, nu har jag fått en minst sagt GEDIGEN genomgång av @YamahaDGX630 och därmed får det blir en Roborock S7! Kul Älskar att man gång efter gång får så bra och initierade råd här på SweC.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Haha, nu har jag fått en minst sagt GEDIGEN genomgång av @YamahaDGX630 och därmed får det blir en Roborock S7! Kul Älskar att man gång efter gång får så bra och initierade råd här på SweC.

Kolla på deebot ecovacs i stället och deras nya 9 serie
Ska vara väldigt bra (då är ändå t8 jäkligt mycket bättre än roborock enlig mitt tycke, säskilt efter en tids användade) både ljudnivå, städning, hastighet på städningen och ytan dom klarar på 1 laddning och framför allt börjar dom inte skramla som roborocks gör efter en tids användade när dom kör över trösklar. Missförstå mig inte, roborock gör väldigt bra damasugare och är nog dom som ligger närmast ecovacs som jag ser det om man ämför med andra märken jag testat under dom senaste 2-3 åren (jag kör 2 st fortfarande) men jag tycker dom är rätt långt efter ecovacs som jag börjat skifta över till för något år sedan (kör 2st t8 nu och blir nog snart att lägga till en t9 på övervåningen med)
Ecovacs är klart dyrare men du fråga efter den bästa.

Ett tips är ju att du testar båda, jag gjorde så på netonnet när vi började leta damsugare, det var inga problem att återlämna sålänge man gjorde det inom ångertiden även att dom var körda i ett par dagar. (Testade många olika märken/modeller så, vi rengjorde naturligtvis dom innan retur)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Kolla på deebot ecovacs i stället och deras nya 9 serie
Ska vara väldigt bra (då är ändå t8 jäkligt mycket bättre än roborock enlig mitt tycke, säskilt efter en tids användade) både ljudnivå, städning, hastighet på städningen och ytan dom klarar på 1 laddning och framför allt börjar dom inte skramla som roborocks gör efter en tids användade när dom kör över trösklar. Missförstå mig inte, roborock gör väldigt bra damasugare och är nog dom som ligger närmast ecovacs som jag ser det om man ämför med andra märken jag testat under dom senaste 2-3 åren (jag kör 2 st fortfarande) men jag tycker dom är rätt långt efter ecovacs som jag börjat skifta över till för något år sedan (kör 2st t8 nu och blir nog snart att lägga till en t9 på övervåningen med)
Ecovacs är klart dyrare men du fråga efter den bästa.

Ett tips är ju att du testar båda, jag gjorde så på netonnet när vi började leta damsugare, det var inga problem att återlämna sålänge man gjorde det inom ångertiden även att dom var körda i ett par dagar. (Testade många olika märken/modeller så, vi rengjorde naturligtvis dom innan retur)

Det som jag främst funderat på gällande ecovacs är appen och logiken kring navigationen. Det känns som att Roborocken numer har ett övertag där. Lättare att schemalägga enskilda rum, bättre stöd för dörrar som ibland är stängda ibland öppna samt förändringar i möbleringen hos Roborock. Men mjukvara är ju sånt som ändras över tid.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

för att vara konspiratorisk.
roborock har nära kontakt med kinas underrättelsetjänst som därför har tillgång till kartläggningen av din lägenhet.

Men har du inget känsligt jobb så har du nog inget att oroa dig för. Men kanske nästa hyresgäst kanske har det?

Med det sagt. Jag har en S5Max är väldigt nöjd. Men nästa maskin blir inte kinesisk.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Som alla andra är han pro Roborock. Jag kan tycka att det är lite konstigt att hans test visar på två klara vinnare med 97 resp 95 poäng. Visst Roborock S5 Max är god trea på 81. Men sedan när han ska prata om de bästa som självtömmande så halar han in Roborock S7+ som bara får 68 poäng och utnämner den som bäst. What!? Helt random.

Det största problemet med att leta robotdammsugare är alla som är pro Roborock. Många har köpt den och är nöjda, vilket så klart är bra, men det är helt omöjligt att veta om den verkligen är bra jämfört med andra märken. Roborock placerar sig för övrigt sällan i den absoluta toppen i oberoende tester.

Kan det inte vara så att Roborock gör bra grejjer då?

Menar mer på hans "statiska" tester, just den top10 listan kanske inte visar det bästa. "Spring"testet och mäta vikter på sand och sånt tycker jag ändå är rätt visande på hur bra de fungerar i det verkliga livet. Sen kan man ju skippa hans poängsystem och hans personliga åsikter om vilka som är bra och prisvärda. Det går ju bara gå på råa faktan som han tar fram, just hur bra de plockar upp osvosv.

Hoppas du hittar rätt, själva har vi en roborock s3, det var den första och än så länge ända robot vi haft. Köpt 2017 och rullar fortfarande fint.

mvh
Kvillen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jumpcut:

Det som jag främst funderat på gällande ecovacs är appen och logiken kring navigationen. Det känns som att Roborocken numer har ett övertag där. Lättare att schemalägga enskilda rum, bättre stöd för dörrar som ibland är stängda ibland öppna samt förändringar i möbleringen hos Roborock. Men mjukvara är ju sånt som ändras över tid.

Varför vill man schemalägga olika rum? Jag har haft robotdammsugare i flera år nu, och jag vill att den ska ha städat hela huset när jag kommit hem. Det handlar mer om att den inte ska fastna på grejer, då är den ju inte klar när jag kommer hem. Städa ett rum om katten vält ner en blomkruka kan alla.

Dörrar som är stängda ibland och öppna ibland är inget problem för något av de bättre märkena. Första gången den städar så behöver den kunna komma in överallt. Det beror på att den gör en karta där du kan lägga in virtuella avgränsningar. Jag har sett att vissa har svårt att städa en större yta sen, men tillfälliga hinder har jag inte sett någon som missar på.

Jag har idag en Neato, men nästa kommer inte att vara en Neato. Detta beror på att mjukvaran inte uppdateras. När jag satte upp dammsugaren första gången fick den en uppdatering, men efter det har det kommit väldigt lite. Alla dammsugare har buggar. Du kommer att märka att den ibland beter sig underligt oavsett märke, men man vill ju på sikt åtminstone ha en chans att få dem fixade.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Varför vill man schemalägga olika rum?

För att vissa rum inte används lika ofta och därmed inte behöver dammsugas varje gång?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag har en Ecovacs DEEBOT T9+ och är nöjd med den än så länge. Hade en IRobot Roomba i7 Plus tidigare och var inte nöjd. DEEBOT skurar oxå.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvillen:

Kan det inte vara så att Roborock gör bra grejjer då?

Menar mer på hans "statiska" tester, just den top10 listan kanske inte visar det bästa. "Spring"testet och mäta vikter på sand och sånt tycker jag ändå är rätt visande på hur bra de fungerar i det verkliga livet. Sen kan man ju skippa hans poängsystem och hans personliga åsikter om vilka som är bra och prisvärda. Det går ju bara gå på råa faktan som han tar fram, just hur bra de plockar upp osvosv.

Hoppas du hittar rätt, själva har vi en roborock s3, det var den första och än så länge ända robot vi haft. Köpt 2017 och rullar fortfarande fint.

Roborock är ett bra märke, det är väl ingen tveksamhet om det. Men om någon ber om råd om vilken dammsugare så blir det ingen debatt om nya funktioner, vilken som är tystast osv. Råden är helt onyanserade. Alla säger som du: Jag har en Roborock och den funkar fint. Det är naturligt att göra så. Det finns psykiska belöningsfaktorer i att ha gjort ett bra val och att bekräfta det för andra. Men som råd är det värdelöst. Jag har till och med i något sammanhang explicit bett om råd men bett om att få slippa just den typen av råd "Jag har x och jag är jäkligt nöjd med den". Men ändå så var 80% av råden av den typen. Och robotdammsugare är bland värst.

Det jag vänder mig mot i hans test är att han har konstruerat ett poängsystem för att testa objektivt. Rätt eller fel kategorier kan man så klart orda om, men så är det ju konstruerat. Hans test visar på två klara vinnare som får 20% mer poäng än alla andra. Ändå plockar han upp dammsugare men mycket mindre poäng på sin topp tre. Varför ett poängsystem alls?

Jag har läst en hel del tester av robotdammsugare genom åren och jag har aldrig sett något större test där Roborock placerat sig i topp. Det kanske finns och jag missat det, men det är min upplevelse. Då blir det lite skevt för mig. Jag vill hitta den bästa dammsugare som stödjer de funktioner jag vill ha. Vad missar jag om jag inte köper en Roborock?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nu1mlock:

För att vissa rum inte används lika ofta och därmed inte behöver dammsugas varje gång?

För att inte slita på dammsugaren eller golvet?
Rent statistiskt vet du inte när det kommer skit på golvet som behöver dammsugas upp, vilket borde tala för att ta hela bostaden varje gång. Nackdelarna med att låta den ta allt är betydligt mindre.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har en S5 Max och är väldigt nöjd. Första 2 gångerna fastna den lite här o var, lite envis dammsugare.
Det som förvånar mig mest hur mycket skit jag tömmer ifrån behållaren varje vecka.

Permalänk
Medlem

Har en Ecovacs Deebot T9

PLUS

  • Dammsuger väldigt bra

  • Rätt tyst (om man vill)

  • Skurar bra

  • Missar inget (bra navigering)

SÅDÄR

  • Funktionaliteten i app är bra, men den är inte klockren i användarvänlighet

MINUS

  • Ser föremål, men missar de lägre föremålen. Vilket är just de man vill att den ska se för att de riskerar hamna i borsten och hjul.

  • Den hyser agg mot vanliga platta trösklar. Den kör över dem utan problem. Bara det att den gillar att göra det om och om och om igen.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Det som jag främst funderat på gällande ecovacs är appen och logiken kring navigationen. Det känns som att Roborocken numer har ett övertag där. Lättare att schemalägga enskilda rum, bättre stöd för dörrar som ibland är stängda ibland öppna samt förändringar i möbleringen hos Roborock. Men mjukvara är ju sånt som ändras över tid.

ok, det är ingen problem jag kan säga att jag reflekterat över, är dörrar stängda säger den att den inte kan komma till det området. schema för olika rum eller att den ska köra vissa rum flera gånger finns eller vilken funktion saknar du?.
Är det ommöblerat så uppdateras det när den kör?
navigerings mässigt har ju ecovacs åtminstone tidigare haft ett försprång med sin klart bättre laser, jag jämför nu mellan T8 och s6vmax,s6,s5 där laser bara klarade 2.5m-3m mot 10m för t8
(lär dock knappast vara ett problem i ett vanligt hus/lägenhet)
däremot har roborocks möjlighet att manuellt mappa svåra rum (manuellt köra roboten i tex stora tomma rum och spara kartan) varit bättre. (lär dock inte vara ett problem i en vanlig villa)

något som dock kan vara värt att nämna är hur ofta det fastnar saker som sladdar, kläder eller för att inte tala om toa papper som våra roborock av någon anledning älskar att dra med sig, det händer närmast aldrig med t8. (den har fastnat i genomskinlig plast någon släng på golvet)

men som sagt mitt råd är att testa själv vilken du föredrar, det finns ju personer som kört ecovacs men sedan skiftat till roborock för dom gillat någon funktion bättre på deras modeller, tex ir på kameran på s6vmax, eller att man kan plocka bort sidorna på huvud borsten eller att det är lättare att hitta billiga delar om dom går sönder osv. frugans absolut favorit sak på T8 är moppen dvs den gör verkligen rent och man kan använda medel utan att det fastnar i munstycket, medans min favorit sak är att den är tyst även efter lång drift tid (hatar när man ligger och sover och dammsugare som skramlar kör över trösklar)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Roborock är ett bra märke, det är väl ingen tveksamhet om det. Men om någon ber om råd om vilken dammsugare så blir det ingen debatt om nya funktioner, vilken som är tystast osv. Råden är helt onyanserade. Alla säger som du: Jag har en Roborock och den funkar fint. Det är naturligt att göra så. Det finns psykiska belöningsfaktorer i att ha gjort ett bra val och att bekräfta det för andra. Men som råd är det värdelöst. Jag har till och med i något sammanhang explicit bett om råd men bett om att få slippa just den typen av råd "Jag har x och jag är jäkligt nöjd med den". Men ändå så var 80% av råden av den typen. Och robotdammsugare är bland värst.

Det jag vänder mig mot i hans test är att han har konstruerat ett poängsystem för att testa objektivt. Rätt eller fel kategorier kan man så klart orda om, men så är det ju konstruerat. Hans test visar på två klara vinnare som får 20% mer poäng än alla andra. Ändå plockar han upp dammsugare men mycket mindre poäng på sin topp tre. Varför ett poängsystem alls?

Jag har läst en hel del tester av robotdammsugare genom åren och jag har aldrig sett något större test där Roborock placerat sig i topp. Det kanske finns och jag missat det, men det är min upplevelse. Då blir det lite skevt för mig. Jag vill hitta den bästa dammsugare som stödjer de funktioner jag vill ha. Vad missar jag om jag inte köper en Roborock?

Yes, du har helt rätt i det.
Men jag kan säga att det jag INTE är nöjd med ang vår roborock så är det Appen, i alla fall på android, jag har inte testat på ios.
Onboardingen och själva appen är ganska slö och uit är i mina ögon dåligt samt kräver(krävde?) att man ändrade sin location till Kina och en massa dravel.

Sen är det ju klart som du säger att har man bara haft en robot. Om man inte var early adpoter och redan haft det i flera år, så kanske det är just att de flesta bara haft en modell eller ett märke för att man just tyckte den förra fungerade bra så "jag kör vidare på samma".

Hoppas tråden ger dig det du söker i slutändan så vi andra kan ta del av dina intryck av den du köper

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Yes, du har helt rätt i det.
Men jag kan säga att det jag INTE är nöjd med ang vår roborock så är det Appen, i alla fall på android, jag har inte testat på ios.
Onboardingen och själva appen är ganska slö och uit är i mina ögon dåligt samt kräver(krävde?) att man ändrade sin location till Kina och en massa dravel.

Sen är det ju klart som du säger att har man bara haft en robot. Om man inte var early adpoter och redan haft det i flera år, så kanske det är just att de flesta bara haft en modell eller ett märke för att man just tyckte den förra fungerade bra så "jag kör vidare på samma".

Hoppas tråden ger dig det du söker i slutändan så vi andra kan ta del av dina intryck av den du köper

mvh

Använder du Roborock appen eller Xiaomi Home appen? För i Roborock appen (som jag använder) kan du inte välja region. Den har fungerat bra för mig, dock lite långsam

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Intressanta input. Jag är helt inne på iOS så inget Android iaf.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Varför vill man schemalägga olika rum? Jag har haft robotdammsugare i flera år nu, och jag vill att den ska ha städat hela huset när jag kommit hem.

Olika rum blir olika smutsiga pga användningen varierar. Jag kanske inte vill att den ska städa tidigt på morgonen i badrummet när det fortfarande är blött efter dusch etc.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med en Roborock S5. iOS appen är inte jätte bra men ganska bra ändå.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Har en Ecovacs Deebot T9

PLUS

  • Dammsuger väldigt bra

  • Rätt tyst (om man vill)

  • Skurar bra

  • Missar inget (bra navigering)

SÅDÄR

  • Funktionaliteten i app är bra, men den är inte klockren i användarvänlighet

MINUS

  • Ser föremål, men missar de lägre föremålen. Vilket är just de man vill att den ska se för att de riskerar hamna i borsten och hjul.

  • Den hyser agg mot vanliga platta trösklar. Den kör över dem utan problem. Bara det att den gillar att göra det om och om och om igen.

det problemet med trösklar har jag inte alls på T8, du måste ha tröskel på helt perfekt ställe dvs mitt i mellan en ruta den städar.
vad är det för föremål din missar? jag planerar att köpa en T9 till övervåningen där sovrummen är just för den ska vara ännu bättre än T8 på sladdar och föremål men som detta låter kanske jag skulle köpa en T8 till istället.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.