Vinn nätagg från Seasonic

Google tar Android-spelande till Windows år 2022

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Ja, vi kommer att docka in våra telefoner i en skärm, kanske trådlöst. Provade med min Galaxy S21 tidigare ikväll på en 24" skärm, känns som att den har bra mycket mer fräs än vår Nintendo Switch exv. Ok, ingen match mot PC, men snart nog kommer folk flest att klara sig med mobilprestanda överallt.

Finns bärbara datorer som mer eller mindre är ett skal för Raspberry Pi och jag har för mig att jag har sett några av dom med möjlighet att köra från mobil. Detta är en typ av bärbar dator eller surfplatta jag gärna vill ha i framtiden om de kan bli lika fina som relativt fina laptops. Gärna med olika typer av insatser för olika typer av enkortsdatorer (även framtida) samt gärna något sätt att plugga in och spänna fast mobiltelefoner. Att kunna bry sig om fin skärm, touchpad och tangentbord av bra kvalitet. Kanske bra högtalare. Sedan ha samma "dator" så länge den håller och bara byta ut hårdvaran man använder till den. Däröver kanske streama spel och vissa program via en "bättre" dator eller via en molntjänst.