Dolby Atmos for headphones VR, Windows Mixed Reality

Permalänk
Medlem

Dolby Atmos for headphones VR, Windows Mixed Reality

Hallå där!
Jag undrar om någon vet hur jag kan ändra till Dolby Atmos for headphones i Spatial Sound när jag ska köra VR spel.
När jag slår igång Mixed reality portalen så slår Spatial sound över till windows sonic for headphones automatiskt. Och jag får inte upp ett alternativ till att kunna byta till Dolby Atmos for headphones.

Och läser man här: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/enthus...
Så står det: Other spatial audio technologies, like Dolby Atmos for Headphones, can be applied for full screen apps like SteamVR games but not for the Windows Mixed Reality shell environments and apps (such as placing a web browser on the wall of the Cliff House or the Sky Loft) which have been designed using Windows Sonic for Headphones spatial sound and acoustics.

Någon som kan hjälpa mig att förstå vad det menar med det?
Ta ett spel som tex Eurotruck simulator 2 som använder sig av SteamVR, ska jag inte kunna köra det med Dolby Atmos for Headphones?

Kör jag spelet utan windows mixed reality på monitor och inte VR så fungerar Dolby Atmos for Headphones hur bra som helst.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har ingen lösning, men jag har samma problem med att få "Dolby Atmos for Home Theater" att funka när jag har mitt headset inkopplat, det försvinner liksom som val under spatial sound, jag sitter också bara med Sonic-grejen, som gör att ljudet blir skit när man kör ut via ett atmos-kapabelt system

Jag får rycka ur mitt HP G2 ibland för att få det att lira.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com