Kraftfullt rengöringsmedel för klädsel i bil

Permalänk
Medlem

Kraftfullt rengöringsmedel för klädsel i bil

Jag plockade igår ut barnets bilbarnstol för att byta mot en större. Under stolen är det fullt med intorkat slime som lär ha suttit där i ett år eller liknande. Vad finns det för rengöringsmedel som jag kan köpa för att få bort detta? Det är ett plus om det finns i butik i södra Stockholm, men är såklart öppen för att beställa hem också

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

bäst är nog att åka förbi en rekondare o kolla. Gissar att man behöver köra ånga och vattendammsugare för att få bort det så bra som möjligt

// Lazze

Permalänk

Jag hade kört till Autodude och deras lagerbutik som tydligen ligger på Fryksdalsbacken 38 i Farsta.
https://www.autodude.se/sv/o/butiken

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

sånt skulle ja lämna in bilen för.
har själv småbarn, och i min förra bil vart det skit när ja försökte själv.

och efter en tur till lokala biltvättaren jag nyttjar så lyckades han fixa till det bra.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag plockade igår ut barnets bilbarnstol för att byta mot en större. Under stolen är det fullt med intorkat slime som lär ha suttit där i ett år eller liknande. Vad finns det för rengöringsmedel som jag kan köpa för att få bort detta? Det är ett plus om det finns i butik i södra Stockholm, men är såklart öppen för att beställa hem också

Du kan använda en rakhyvel för att försiktigt raka bort det översta lagret intorkat slime. När du väl gjort det kan du blanda Grumme grönsåpa i en sprayflaska enligt doseringen på flaskan med varmt vatten (60) grader. Spraya på rikligt låt verka och torka sedan bort med en mikrofibertrasa.
Lite småknepigt att få det torrt med en fläkt funkar någon timma, låt ena sidoruta stå öppen en centimeter eller två.

Du kan också hyra en textilvårdmaskin(våtdammsugare) för någon hundring över helgen, brukar finnas på olika företag som sysslar med golv och tapet. Så kan du ju passa på att rengöra alla säten.

Felstavning