Hjälp med rengöring av laptop utan att behöva lämna ifrån mig datorn i flera dagar

Permalänk

Hjälp med rengöring av laptop utan att behöva lämna ifrån mig datorn i flera dagar

Hej!
Jag har en Dell XPS15 9570 som jag haft i cirka 3 år.
Den har aldrig blivit rengjord inuti osv, och jag skötte den ganska miserabelt första året så jag kan tänka mig att det är cirka 70 kilo damm där inne nu, kanske mer. Har även hört att man kan behöva byta ut kylpastan på vissa laptops?
Datorn fungerar väl relativt bra, men förmodligen inte lika bra som den skulle kunna göra.

Nu till frågan:
Finns det nåt ställe i Stockholm (jag bor i Gustavsberg) där de kan hjälpa mig med detta hyfsat snabbt? De jag sett hittills säger att de kan hålla datorn i 2-5 dagar innan de ens börjar jobba med den. Det har jag tyvärr inte tid med, och har heller inte råd med expressalternativet som vissa erbjuder eftersom det är mycket dyrare.
Jag hade en privatperson förra våren som erbjöd sig hjälpa till mot en swishbetalning, för han var tydligen kunnig på datorer, men sen flyttade han från stan och det blev aldrig av. Men det hade också varit ett alternativ, om någon här kan och vill hjälpa till mot en liten slant? Om man ens får ställa såna frågor här Annars är jag väldigt tacksam ifall ni vet ett bra serviceställe i Stockholmstrakten som är snabba att hjälpa till. För det känns som att mitt ärende är ganska simpelt, så länge man är kunnig på området, vilket jag inte är tyvärr

LÅNGT inlägg blev det insåg jag nu, så jag slutar skriva här. Tack på förhand vänner!

Permalänk
Medlem

https://www.ifixit.com/Guide/Dell+XPS+15+9570+Base+Cover+Repl...

Skaffa tryckluft på burk, följ guiden ovan för att öppna och blås rent det värsta.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av emil_heter_jag:

Annars är jag väldigt tacksam ifall ni vet ett bra serviceställe i Stockholmstrakten som är snabba att hjälpa till.

Elgiganten Värmdö har verktygen som behövs och har kylpasta i lager som kan köpas för ändamålet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]