Quiz: Citat från PC-spel

Permalänk
Melding Plague

Quiz: Citat från PC-spel

Hur väl minns du vad som sägs i spel? Anta utmaningen med veckans quiz som handlar om citat i PC-spel.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

8/10. Rätt enkelt faktiskt. Många kändes igen från förr.

Permalänk
Medlem

1/10, illa. Brukar inte lyssna eller läsa mycket när man spelar, spammar mest space för att skippa allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

1/10, illa. Brukar inte lyssna eller läsa mycket när man spelar, spammar mest space för att skippa allt.

Hur fungerar det i peka-och-klicka-spel där dialogen är typ halva spelet?

Permalänk
Medlem

Var inte flera av dessa kända citat som bara återanvändes i spelet och inte skapade av karaktären själv? Tänker på in the land of the blind som jag inte vet vart det kommer ifrån men hört massvis med gånger.

Krigscitatet har jag för mig kommer från Vieatnam-kriget och knappast från GTA IV?

Permalänk
Hedersmedlem

Hahaha, vad tusan då...
Kunde 2, gissade fel på alla andra.

Permalänk
Medlem

Snubblade på slutet, men det är fascinerande hur många av dessa jag kunde trots att de är från spel jag aldrig spelat.

(För övrigt saknade jag "Beep...beep...beep", från Civ IV)

Permalänk
Medlem

Det gick ganska bra, så länge det var spel jag spelat, vilket inte var många av dem.

Permalänk
Chefredaktör 🕹

Skämde ut mig och klickade för snabbt på en så jag tycker jag borde få ett extra poäng tillagt @enviro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Hur fungerar det i peka-och-klicka-spel där dialogen är typ halva spelet?

Spelar inte såna spel, sist jag spelade ett sånt spel var nån gång på 90-talet när man fick med Jönssonligan när man köpte glass från glassbilen.

Permalänk
Medlem

Blindguess deluxe.

Permalänk
Medlem

Bara gissningar rakt igenom.

Permalänk
Medlem

Den här quizen var ovanligt enerverande då jag kände igen mer eller mindre alla citat, men kunde inte riktigt placera dem..

Permalänk
Medlem

Who want some Wang?

Permalänk
Medlem

Gissade rätt på en fråga. Sköj dock!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

Kunde de från spel jag faktiskt spelat, gissade på resterande.

Technology is incredible!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av trickeh2k:

Mitt resultat: 7/10.

Var inte flera av dessa kända citat som bara återanvändes i spelet och inte skapade av karaktären själv? Tänker på in the land of the blind som jag inte vet vart det kommer ifrån men hört massvis med gånger.

Krigscitatet har jag för mig kommer från Vieatnam-kriget och knappast från GTA IV?

Så är det absolut. Många "berömda" citat från spel kan ofta ha sitt ursprung från en filosof på antiken eller liknande.

Permalänk
Medlem

Kunde väl haft med "stay a while and listen"... då hade jag fått 1 poäng iaf

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

King.

Permalänk
Medlem

Många bra qoutes som jag inte kan spelen från.

"It had to be me." däremot är så sad.

Permalänk
Medlem

Hey! Listen!

Permalänk
Medlem

Nöjd bara av att se citatet från Grim Fandango.

Dold text
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Aj då, var sjukt svårt detta quiz

Permalänk
Community Manager
Skrivet av UndaC:

Mitt resultat: 7/10.

Skämde ut mig och klickade för snabbt på en så jag tycker jag borde få ett extra poäng tillagt @enviro

Du har alltid en permanent +1 hos mig!

Permalänk
Medlem