Går ej att spela PS5 utan internetuppkoppling?

Permalänk
Medlem

Går ej att spela PS5 utan internetuppkoppling?

Halloj,
Jag verkar bara hittade luddigaste av svar online på just denna fråga. Det är nämligen så att vi inte har någon internetuppkoppling då något ofantligt spån lyckats förstöra en fiberkabel för alla Telenorkunder, vi har då inte haft tillgång till internet på 2 dagar nu.
Så jag och sambon satte oss ner för att spela lite Playstation då vi har en massa spel nedladdade. Men det står bara och tuggar oavsett vilket spel man spelar.

Ska det verkligen vara så förbannat korkat att det inte ska gå att spela spelen som redan är nedladdade på konsolen? Hur fungerade hjärnsystemet på de stackare som tyckte att en konsol endast ska gå att använda med internetuppkoppling?

Mvh
Alexander

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Inaktiv

Gå in i inställningar och stäng av wifi för PS5an, alternativt dra ut internetkabeln.

Permalänk
Medlem

om den kräver internet, använd mobilen som hotspot och sttäng av det igen när ni väl har laddat in i ett spel?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Gå in i inställningar och stäng av wifi för PS5an, alternativt dra ut internetkabeln.

Tack, att det inte var bland det första man tänkte på... Jag skyller på min feber🙄 Men min tanke var bara, varför får man inte bara spela? Även om det går bara man stänger av WIFI på PSet så känns det som en onödig grej haha

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |