Permalänk
Avstängd

EK-AIO Elite 360 D-RGB montering

Hej,

Har beställt hem ett nytt bygge bestående av bland annat en i9 12900K och en EK-AIO Elite 360 D-RGB. Kylaren kommer med 6x 120mm fläktar som ska monteras i en push-pull-konfig. Min fråga är; hur vill jag sätta dem? Ska dem vara frontmonterade eller toppmonterade och vill jag dra luft utifrån och in igenom chassit och med ett utblås bak eller vill jag blåsa allt utåt? Tveksam till att det överhuvudtaget får plats toppmonterat...

CPU Kylare: EK-AIO Elite 360 D-RGB
Chassi: NZXT H7 Flow

Tack på förhand,
Markus

Permalänk

Får det plats så vill du ha radiatorn monterad i fronten och fläktarna ska suga inåt.

Om det är möjligt se till att slangarna ut från radiatorn går ut i botten (närmast golvet).

Permalänk
Medlem

Går nog bara i fronten i det chassit, hela paketet bygger 25+27+25mm vilket är 77mm tjockt och det kommer inte gå sätta i taket på det chassit för det kommer ta moderkort io baktil skulle jag tro, så fronten är nog enda

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperDuperKillen:

Får det plats så vill du ha radiatorn monterad i fronten och fläktarna ska suga inåt.

Om det är möjligt se till att slangarna ut från radiatorn går ut i botten (närmast golvet).

Hur menar du? Så jag drar dem mellan radiator och GPU uppåt för att montera blocket?

Permalänk
Skrivet av Mac93:

Hur menar du? Så jag drar dem mellan radiator och GPU uppåt för att montera blocket?

Du vill ha det såhär alltså,

https://m.imgur.com/0k2IzYv

Detta för att undvika luftbubblor i pumpen, kommer ge både tystare system och längre livslängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac93:

Hej,

Har beställt hem ett nytt bygge bestående av bland annat en i9 12900K och en EK-AIO Elite 360 D-RGB. Kylaren kommer med 6x 120mm fläktar som ska monteras i en push-pull-konfig. Min fråga är; hur vill jag sätta dem? Ska dem vara frontmonterade eller toppmonterade och vill jag dra luft utifrån och in igenom chassit och med ett utblås bak eller vill jag blåsa allt utåt? Tveksam till att det överhuvudtaget får plats toppmonterat...

CPU Kylare: EK-AIO Elite 360 D-RGB
Chassi: NZXT H7 Flow

Tack på förhand,
Markus

Varför push-pull?
Jag hade satt tre fläktar på fronten för insug, radiatorn på taket med tre fläktar som blåser ut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperDuperKillen:

Du vill ha det såhär alltså,

https://m.imgur.com/0k2IzYv

Detta för att undvika luftbubblor i pumpen, kommer ge både tystare system och längre livslängd.

Då är jag med. Tusen tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jensvo:

Varför push-pull?
Jag hade satt tre fläktar på fronten för insug, radiatorn på taket med tre fläktar som blåser ut

Det är så den är tänkt att monteras. Jag är öppen för förslag dock! Tänkte sätta 2x 140mm i topp och 1x 140mm bak som blåser ut.