Permalänk

Skärm startar ej

Tjena tjena!
Jag försökte starta min dator men mina två skärmar startar inte "samtdigt".
Som ni vet så när man klickar på för att starta datorn så ska ju skärmarna slås på med datorn så man kommer in på den men inget händer.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jonasmaybe:

Tjena tjena!
Jag försökte starta min dator men mina två skärmar startar inte "samtdigt".
Som ni vet så när man klickar på för att starta datorn så ska ju skärmarna slås på med datorn så man kommer in på den men inget händer.

När du skriver att "Inget händer" menar du då att ingen av skärmarna fungerar?
Det är ganska normalt att de andra skärmarna inte visar något förrän man loggat in i windows.

Visar den andra skärmen inget efter det så kolla så du inte råkat koppla in den i moderkortet istället för grafikkortet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

När du skriver att "Inget händer" menar du då att ingen av skärmarna fungerar?
Det är ganska normalt att de andra skärmarna inte visar något förrän man loggat in i windows.

Visar den andra skärmen inget efter det så kolla så du inte råkat koppla in den i moderkortet istället för grafikkortet

Hej!
Jo dom fungerar men min "main" skärm ska ju slås på o den andra som du säger ska ju inte visa något men "main" skärmen visar inget alls. Först blir den vit (sätts på) sen stängs den av (röd lampa).
Det står "display port no signal" sen stängs den av.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jonasmaybe:

Hej!
Jo dom fungerar men min "main" skärm ska ju slås på o den andra som du säger ska ju inte visa något men "main" skärmen visar inget alls. Först blir den vit (sätts på) sen stängs den av (röd lampa).
Det står "display port no signal" sen stängs den av.

Hur är dessa kopplade och i vad för grafikkort är de kopplade i?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Livsnjutare 😎

Låter som ett mjukvarufel i Windows

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Hur är dessa kopplade och i vad för grafikkort är de kopplade i?

Skrivet av andreas_dock:

Låter som ett mjukvarufel i Windows

Nordhnet: "Main" är kopplad till grafikkortet och andra skärmen med en WGA Kabel till grafikkortet. Grafikkortet är ett 2060 super

Andreas: Möjligtvis, vet ej

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jonasmaybe:

Nordhnet: "Main" är kopplad till grafikkortet och andra skärmen med en WGA Kabel till grafikkortet. Grafikkortet är ett 2060 super

Kan det vara så att den andra skärmen är kopplad via dvi och mainskärmen via hdmi?

På vissa kort så delar dvi och hdmi utmatningen så om man kopplar in på båda så kan det bli fel.

Testa koppla ur den andra skärmen (om du inte gjort det) och se om det fungerar. Annars så testa ett annat uttag för mainskärmen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Jonasmaybe:

Nordhnet: "Main" är kopplad till grafikkortet och andra skärmen med en WGA Kabel till grafikkortet. Grafikkortet är ett 2060 super

Andreas: Möjligtvis, vet ej

Du har normalt inte VGA på en 2060 super. Är det skärmen du kopplar via VGA som inte ger bild? Då har du svaret där. Det krävs aktiva omvandlare från förslagsvis DP för att köra VGA mot moderna grafikkort. Bara för att man hittar en sladd som passar är inte samma sak som en funktionell anslutning.

Annars som alltid med den här typen av frågor: Berätta vad det är för produkter du försöker koppla samman, så slipper vi gissa vad som är problemet. Ofta är det enkla svar när man väl vet vilka prylar det rör sig om.