Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samsung Tab A7 visar slut på utrymmet?

Permalänk
Medlem

Samsung Tab A7 visar slut på utrymmet?

Har en Samsung Tab A7 där den säger att det nästan är slut på lagringen, 87 % använt.
Har hittat att det finns en katalog som innehåller nästan hela 18 GB, hårddisken är på 32 GB.
Men denna katalog heter "Annat" och går inte att komma åt, den verkar dold eller låst, så jag vet inte vad som finns i den.

Finns det något sätt att komma åt den eller låsa upp, så jag kan se vad den innehåller, och kanske minska ner innehållet, så plattan går att använda??

Den syns bara under Batteri och enhetsvård, Lagring, intern lagring.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Laso:

Har en Samsung Tab A7 där den säger att det nästan är slut på lagringen, 87 % använt.
Har hittat att det finns en katalog som innehåller nästan hela 18 GB, hårddisken är på 32 GB.
Men denna katalog heter "Annat" och går inte att komma åt, den verkar dold eller låst, så jag vet inte vad som finns i den.

Finns det något sätt att komma åt den eller låsa upp, så jag kan se vad den innehåller, och kanske minska ner innehållet, så plattan går att använda??

Den syns bara under Batteri och enhetsvård, Lagring, intern lagring.

Det låter inte som det är en mapp för då hade du väl kommit åt den men inte haft access eller skriver du bara otydligt ?
Har du provat de inbyggda rensfunktionerna typ rensa hämtade/cachelagrade filer "frigör utrymme" eller nått liknande brukar det heta ?
Kan du posta en skärmdum som visar vad du ser om inbyggda rensningen inte funkar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det låter inte som det är en mapp för då hade du väl kommit åt den men inte haft access eller skriver du bara otydligt ?
Har du provat de inbyggda rensfunktionerna typ rensa hämtade/cachelagrade filer "frigör utrymme" eller nått liknande brukar det heta ?
Kan du posta en skärmdum som visar vad du ser om inbyggda rensningen inte funkar ?

Nej, det är möjligt att det inte är en mapp, men går jag in i filsystemet så hittar jag ingenting som kan visa att denna finns som kallas för Annat.

Så jag skulle vilja veta vad denna Annat innehåller, och om innehållet går att hitta någonstans.
Jag har fler Samsung plattor som inte har denna Annat, eller problem. Några tips, idéer?

Bifogar två bilder.

Den första bild 1 visar hur det ser ut när jag går in på Batteri och Enhetsvård.

Den andra visar då jag fortsätter in på Lagring.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Laso: "Annat" kan vara lite vad som helst. Ofullständiga nedladdningar, cachefiler, korrupta filer, rester av uppdateringar etc.
When in doubt borde en nollställning lösa det åt dig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Laso:

Nej, det är möjligt att det inte är en mapp, men går jag in i filsystemet så hittar jag ingenting som kan visa att denna finns som kallas för Annat.

Så jag skulle vilja veta vad denna Annat innehåller, och om innehållet går att hitta någonstans.
Jag har fler Samsung plattor som inte har denna Annat, eller problem. Några tips, idéer?

Bifogar två bilder.

Den första bild 1 visar hur det ser ut när jag går in på Batteri och Enhetsvård.

<Uppladdad bildlänk>

Den andra visar då jag fortsätter in på Lagring.

<Uppladdad bildlänk>

Annat är data som inte går in i nån av de namngivna kategorierna, appar lagrar ju en del interna saker och det cacheas en del, hur mycket kan du frigöra om du provar det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mrqaffe:

Annat är data som inte går in i nån av de namngivna kategorierna, appar lagrar ju en del interna saker och det cacheas en del, hur mycket kan du frigöra om du provar det ?
https://i.imgur.com/XUuHNYU.png

Nu när du sa det så brukar ju podcasts, whatsappdata, telegramdata etc ofta kategoriseras som "annat", dvs data som (i princip) inte går att använda utan appen.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laso:

Har en Samsung Tab A7 där den säger att det nästan är slut på lagringen, 87 % använt.
Har hittat att det finns en katalog som innehåller nästan hela 18 GB, hårddisken är på 32 GB.
Men denna katalog heter "Annat" och går inte att komma åt, den verkar dold eller låst, så jag vet inte vad som finns i den. Finns det något sätt att komma åt den eller låsa upp, så jag kan se vad den innehåller, och kanske minska ner innehållet, så plattan går att använda?? Den syns bara under Batteri och enhetsvård, Lagring, intern lagring.

Har du rensat allt webbrelaterat? Cachade filer, bilder (t.o.m videos), cookies, historik etc. Appar såsom facebook är ju ökända för att äta upp lagringsutrymme, kolla också annan social media och radera dess tillhörande data. Kom ihåg ditt användarnamn+lösen bara.