Permalänk
Medlem

5G modem till bra pris, finns det?

Sitter och letar efter ett 5G modem som har nätverksport , kan vara en router men måste kunna koppla in till befintligt nätverk. Tyvär verkar alla externt dyra mot 4g som går att hitta hyffsat billigt.
En 5G mot 4g Tele skiljer sig ju inte mycket.
Behöver inga funktioner allas vara att man kan slänga in ett SIM och inget mer.

Har en unifi router och mig veterligen går det inte via usb eller att använda en vanligt mobil.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Tipset är att köpa en 4G istället. Är ju med dagens version samma hastighet o samma latens. Men bättre mottagning.
5G är än så länge en produkt av marknadsavdelningar.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag har fått 923 dl och 71 Uk i Mbps som mest med min telefon som är 5G det klarar väl knappast 4g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Jag har fått 923 dl och 71 Uk i Mbps som mest med min telefon som är 5G det klarar väl knappast 4g?

Inte på dl. Däremot uppladdning på 71 klarar 4G av.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 5 3600 Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Lenovo ThinkPad T460. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig