Vilket valuta är bäst (eller minst dålig) att bryta just nu?

Permalänk
Medlem

Vilket valuta är bäst (eller minst dålig) att bryta just nu?

Har läst här att några varit inne lite på samma linje som mig, att bryta crypto för uppvärmning.
Har jordvärme och nu har temperaturen legat på -20 i en vecka och -24 senaste 3 dygnen och där går gränsen för vad pumpen mäktar med utan att spetsa med elpatron. På nedervåningen med golvvärme går det att hålla 20-22 grader men i pojkens rum på övervåningen med radiator var det bara 17 grader i morse och det är för kallt. Så det är egentligen bara det rummet som behöver tillskott av värme så istället för att dra på med elpatroner i jordvärmepumpen tänkte jag låta hans dator jobba, borde räcka med några 100W extra för att jobba upp tempen 3 grader.

Så vad borde jag bryta? Har aldrig gjort något tidigare, närmaste är väl F@H, så föredrar om det är enkelt att komma igång, plus om det är en valuta som går att handla med direkt.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Har läst här att några varit inne lite på samma linje som mig, att bryta crypto för uppvärmning.
Har jordvärme och nu har temperaturen legat på -20 i en vecka och -24 senaste 3 dygnen och där går gränsen för vad pumpen mäktar med utan att spetsa med elpatron. På nedervåningen med golvvärme går det att hålla 20-22 grader men i pojkens rum på övervåningen med radiator var det bara 17 grader i morse och det är för kallt. Så det är egentligen bara det rummet som behöver tillskott av värme så istället för att dra på med elpatroner i jordvärmepumpen tänkte jag låta hans dator jobba, borde räcka med några 100W extra för att jobba upp tempen 3 grader.

Så vad borde jag bryta? Har aldrig gjort något tidigare, närmaste är väl F@H, så föredrar om det är enkelt att komma igång, plus om det är en valuta som går att handla med direkt.

Enklaste sättet är nog att helt enkelt ladda ner NiceHash och sedan trycka igång den på både GPU:n och CPU:n. NiceHash kommer sedan i programmet benchmarka dina komponenter och dynamiskt välja det som är mest lönsamt för stunden. De konverterar sedan allt till BTC vilket är det du får utbetalt i