Min tankegång är enkel.
Du har en rapporterad datamängd hos Telia, där det är gigantiska hopp i förbrukningen på enskilda dagar, 338GB, 340GB, 120GB ~800GB...
Då tittar jag inte på de dagar där du förbrukat ~10-40GB.
Laptopen behöver vi inte ta med då den hade mindre än 10GB förbrukning.
Vet inte hur mycket du surfar på telefonen eller använder MiBoxen men jag gissar att du haft MiBoxen med Hallonabonnemanget också.
Har du inte haft MiBoxen med Hallonabonnemanget så är det värt att kolla upp hur mycket denna använder.
Du kanske helt enkelt har missat att stänga av den vissa dagar? Det behöver ju inte direkt tänka på data-förbrukningen om du har obegränsad datamängd.
Tanken är helt enkelt. Om förburkningen hos Telia är mycket högre än vad du anser dig förbruka, med den information du har, så är ett logiskt steg att nollställa routern så det inte finns en risk att det ligger kvar gamla inställningar för Hallonabonnemanget...
Även om det är möjligt att siffrorna hos Telia är felaktiga så är det mindre troligt om inte någon utrustning någonstans har gått sönder och inte fungerar riktigt som den skall...