Mitt 7900 XTX svimmade...

Permalänk
Medlem

Mitt 7900 XTX svimmade...

Jag vill ju gärna säga att detta inte är mitt första bygge till att börja med.

Använder två skärma och en tv kopplade. Slog på tvn för att mysa lite i soffan... så slutade kortet att existera.

Signalen från APUn går igenom kortet och fläktarna snurrar men det finns bara inte.

Undrar om den bilden funkade? Jag vet att det är lite dammigt...

Ge mig gärna förslag på åtgärder. Startat om ett otal gånger och satt om det två gånger.

Lösningen... Avinstallerade de nya drivrutinerna från AMD. Ska testa att installera om. Men om ditt nya AMD kort försvinner från planetens yta så kör en DDU och starta om först... kanske du slipper hoppa över alla bockar jag lämnat efter mig.

Problemet löst
Permalänk
Medlem

För den som skulle vara nyfiken fungerar det utmärkt med ett annat kort i burken. Verkar inte vara svåra att mörda dom där korten...

Permalänk
Medlem

Ta en mikrofiberduk och torka av skärmen!

Har du mer än 1 PCIE slot? Testat låta dator vara urdragen ur väggen och hålla inne strömknappen (tömma all ström)?
Om inte så kan kortet ha dött, då är det väl RMA som gäller. :/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att det fungerar om du drar ut allt utom en skärm? Det har väl varit vissa utmaningar med flera skärmar och 7900-serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ta en mikrofiberduk och torka av skärmen!

Har du mer än 1 PCIE slot? Testat låta dator vara urdragen ur väggen och hålla inne strömknappen (tömma all ström)?
Om inte så kan kortet ha dött, då är det väl RMA som gäller. :/

Jajaja.

Tyvärr har jag inte mer än en slot, men då det funakde med det gamla kortet så... Har en annan riser jag skulle kunna prova med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Det kan inte vara så att det fungerar om du drar ut allt utom en skärm? Det har väl varit vissa utmaningar med flera skärmar och 7900-serien?

Provade alla möjliga kombinationer. APUn matar dock bara ut bild ur den första (DP) porten på kortet.