Hjälp mig välja: Dan-Case C4 eller Define 7 Nano

Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja: Dan-Case C4 eller Define 7 Nano

Hej,

Dags att uppgradera, senast var drygt 8 år sedan, funderar på vilket chassi man ska välja att bygga i den här gången.
Sitter just nu med ett Dan-Case A4 Sfx som varit trevligt då det är så litet, men har ju varit på bekostnad av temperatur och damm.

Funderar på om man ska gå samma väg igen fast med Dan-Case C4 denna gången som kan få plats med 280mm radiator och fler fläktar och ändå så kompakt det kan bli. Nackdel att den inte har några dammfilter och är öppet chassi, dock klarar den lite längre grafikkort, 340mm.

Eller ska jag köra på Fractal Design Define 7 Nano, bättre både ljudmässigt då det är ett stängt chassi och dammässigt då det har dammfilter. Nackdelen är ju dock att den ändå bara klarar GPU-längder upp till max 331mm och samtidigt är större än vad jag vill egentligen.
EDIT: Ser att Define 7 Nano inte ens är ett bra alternativ, klarar bara 57 mm / 2.8 slot GPU... Skulle vara Define 7 Mini isåfall..

Jag vill ha ett RTX 4080 i min nya dator egentligen, men det är ju så stort... ASUS variant är ju 348mm?! Så tänker att jag kanske kan nöja mig med ett 4070 Ti..

Hjälp mig välja chassi till mitt nya bygge!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Tycker du saknar ett till alternativ: Ghettomodda DAN A4

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

Tycker du saknar ett till alternativ: Ghettomodda DAN A4 <Uppladdad bildlänk>

Haha, vad har du för grafikkort i den?
Jag var inne på det tidigare när 3000-modellerna släpptes faktiskt och har t.o.m satt i en 3d-printad extender då jag skulle skaffat en från 3000-serien. Men det är ju ändå inte långt nog tyvärr för att få i ett 4000... :/

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Jag har strippat ett RX 5700 XT där i

Men din lösning var riktigt snygg den med! Kanske gör likadant fast på andra sidan!

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

Jag har strippat ett RX 5700 XT där i

Men din lösning var riktigt snygg den med! Kanske gör likadant fast på andra sidan!

Aaha okej, ja funkar ju bra om man ändå bara ska lira i 1080p

Du kan få köpa min extender om du vill, ska ju ändå skaffat annat chassi. Har även högre fötter för att få bättre luftflöde under. Syns inte på bilden dock.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Aaha okej, ja funkar ju bra om man ändå bara ska lira i 1080p

Du kan få köpa min extender om du vill, ska ju ändå skaffat annat chassi. Har även högre fötter för att få bättre luftflöde under. Syns inte på bilden dock.

Har en 3D printer, så jag gör en i svart Men tack!

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem

slår ett slag för Jonsplus i100 Pro extremt välbyggt och slukar extremt mycket! har 360 AIO och ett 3080 strix, ända nackdelen är att det inte finns någon pci-e 4.0 riser till den vilket är en aning omständigt om man inte har IGPU på cpun.

Sure är större än DAN chassit men otroligt mycket snyggare än DAN och FD chassit

Visa signatur

here we go!