Snabbkoll: Använder du en trådlös mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har en Anywhere 2S och jag tycker inte det. Gjorde en liten film som illustrerar skillnaden i ljudet i alla fall (ignorera HR i bakgrunden som försöker få ett teamsmöte att fungera). Mössen är 2S, Razer Deathadder Elite, MS Wireless Mobile Mouse och någon billig Ducky Feather, de två sista är inte några jag använder ofta utan mer för att visa gamla och/eller billiga möss:
https://youtu.be/5gZZAGXxAg0

Nu förstår jag din tanke. Stämmer att den är lite "lös" och låter mer än andra. Konstruktionen verkar ju hållbar men är lös som du säger, kände lite på min men den var inte lika lös men lös va den. Och om man jämför med min Taurus så är den högljud.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagers:

Nu förstår jag din tanke. Stämmer att den är lite "lös" och låter mer än andra. Konstruktionen verkar ju hållbar men är lös som du säger, kände lite på min men den var inte lika lös men lös va den. Och om man jämför med min Taurus så är den högljud.

Ja precis, låter mer eller i alla fall mer ihåligt än andra. Och själva hjulet är ju på motsvarande sätt lösare än de andra. Jag hade någon äldre variant av deras frihjul innan där mittenklicket ändå låg på hjulet och växlandet låg på knappen nedanför och det funkade väldigt dåligt för det var typ omöjligt att mittenklicka utan att också råka scrolla en aning och därmed klickade man fel typ nio gånger av tio. Så är det inte längre som tur är, men mittenklick på hjulet sitter i ryggraden så det är svårt att byta till knappen nedanför.

Edit: Jag tror att mycket av mitt problem ligger i dämpningen av hjulet liksom. Frihjul dämpas av klickmekanismen men det finns ingen mjuk dämpning som hos alla andra möss och det känns som man tappar precision därför. På andra möss går det att klicka på hjulet utan att det rör sig i princip alls, medan frihjulen alltid rör sig en aning om man inte är sjukt försiktig och precis i sitt klickande. Och problemet finns ju även när man scrollar, klickandet känns mindre precist och hjulet lösare liksom.

Permalänk
Medlem

Kör trådat idag (Razer Deathadder Elite), men skulle gärna byta till trådlöst om jag hittade en mus som var stor nog för mina händer.
Butikerna i mitt närområde har inte så bra utbud på möss som man kan testa. Tar gärna emot förslag på större möss för gaming.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk

Logitech G305 Wireless sedan 2020-08-27. Bytt batteri endast 2 gr kör vanligt AA laddbart batteri.
Har börjat bli sliten har åkt i golvet ett par gr så led lampor funkar ej mer.
När batteriet börjar bli dåligt slutar höger klick då vet man att det är dags att ladda batteriet

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Trådlös, yes, mus nej. (Apple Magic Trackpad) så ingen musmatta.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K