Snabbkoll: Använder du en trådlös mus?

Permalänk
Medlem

Bärbara enheter kör jag gärna trådlöst till, såvida det inte är en gaminglaptop. Aldrig upplevt att sladden är ivägen, och ser därför ingen anledning att lägga pengar på trådlösa grejer till den stationära datorn. Den trådlösa teknologin (med alla tillbehör som laddare etc.) kommer ju inte gratis heller, utan en trådlös motsvarighet till en trådad enhet kommer alltid att vara sämre för samma prislapp.

Skrivet av Donnerstal:

Tror inte E-sport-proffs hade kört med trådlöst om det fanns en skillnad.

Vad de använder eller föredrar är bara extremt irrelevant för alla andra, ungefär som i marknadsföring där jag ska lockas att köpa tillbehör till bilen med bakgrund av att det används inom Formel 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

logitech pro X super light trådlös. Underbar mus. Highly recommended.

Har testat men upplevde att den var för bred kring mitten. Sitter fast med en g-wolves hati och endgame xm1r som det är svårt att lämna även om jag är sugen på trådlöst.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Da V3 pro,bästa musen på marknaden just nu.Haft bara trådlosa sen c:a fem år tillbaka och testat de flesta märkena/modellerna och inte en chans att jag går tillbaka till trådat.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Hoppsan, röstade felaktigt att jag bara använder trådat. Vred på huvudet och såg en laptop på bordet bredvid mig... Kör alltid sladdlöst till laptops, avskyr pekplattor.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Lade min röst på trådad mus. Kom på senare att jag har en trådlös till min PS5 (för FFXIV).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Japp både mus och tangentbord

Mus:Logitech G Pro X Superlight
Tangentbord: Logitech g915 tkl

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

... har inte laddat den trådlösa musen sedan logitech Powerplay

ovanpå den har jag en xxl musmatta 90*50 eller nått som täcker halva skrivbordet.

fungerar lite för bra för att inte rekommenderas.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Master of Overkill

Bara trådlöst logitech mus

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har kört Logitechs Powerplay sedan det släpptes, väldigt smidigt och fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem

Var inbiten kabelfanatiker tidigare men idagsläget så kör jag både musen och tangentbordet trådlöst. Logitech G915 TKL och G502 X Lightspeed, båda från samma sändare (den nyare "X" modellen stöder samma sändare).

Minimikravet är nog 100h batteritid för mig att jag ska tycka det är värt det, helst ~150h. Både tangentbordet med lägsta belysningsnivån som jag kör så räcker det typ 135~145h eller något i den stilen och musen som är den icke RGB-modellen något längre, kanske 150~165h eller något sånt. Inte något problem, har ändå en musbungie med kabel lagom till hands som jag laddar telefon, surfplattan, musen och tangentbordet när det behövs.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Jag har blivit så pass gammal att jag använder en Logitech MX Master 3S för både kontorsarbete och gaming, är det likställt med "Veteranklass" i idrottsvärlden?

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Vikten spelar roll för mig. Möss med tunga batterier går bort.

Sen är det så många WiFi-nätverk i mitt hus att jag är inte säker på om trådlöst funkar särskilt bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Tror jag missförstod alternativen. Min är trådlös, men den laddas ju via sladd som man också kan använda för att spela med. Så den kan spelas både trådlöst och med sladd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ladda batterier, byta batterier etc. Det slipper man helst.

Hmm, störa sig på sladd precis 100% av tiden man sitter vid datorn, eller byta batteri var 6e månad. Tror det blir alternativ två faktiskt!

Permalänk
Medlem

Började med en g305, idag en g pro wireless och aldrig igen trådad mus.. Va extremt skeptisk med batteribyte/laddning samt latens men är glad att jag ändå testade och kommer nog aldrig gå tillbaka till trådat igen.

Kombinerat med trådlöst headset så har det bara inneburit fördelar än så länge

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Kör med en Logitech G603 Lightspeed trådlös mus (även i snigel läge, den har 1ms / 0.500ms läge).
Byter batteri någon gång per år, varje 7-9 mån eller nåt, kommer ALDRIG att använda laddbar mus igen, eller trådat.

Permalänk
Medlem

Nej använder alltid trådat, man vet inte vad kinesiska staten kan använda mina musrörelser till för hemskheter heller...

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Endast trådlöst sen kanske 5-7 år tillbaka i tiden.

Just nu en Razer Viper Mini Signature Edition. Har även ett par Pulsar X2's i olika utföranden.

Varför går det inte att ladda upp bilder i sin post efter att man postat? Går det bara första gången man gör en post?
Går inte ens editera efteråt för att lägga till bild via uppladdningen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Kört trådlös sedan 2017. Har en G903 och det är den bästa musen jag haft, laddar den 1 gång i veckan om knappt det

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Trådlöst.

G303 Shroud Edition till FPS. G502X Plus till allt annat.

Hade tidigare G900 och G305.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Hu nej, tycker latensen inte är så rolig, plus att det över en period på flera år ändå tar en del tid och tankeverksamhet att pyssla med förebyggande batteribyte.

Kör på Roccat Kone XP som är den överlägset bästa mus jag använd inom alla kategorier.
Hade varit trevligt om scrollen kunnat switcha mellan frirullning och stegning, och om den varit en liten aning större för mina brontohänder, men i övrigt är det den perfekta musen.

Sen är den en rätt schysst nattlampa också, som en liten urankuts där på skrivbordet.

Latensen har inte varit ett problem på några år nu. Många proffs som använder trådlöst till och med

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Trådlöst är en självklarhet! Använder Pro X superlight från Logitech just nu och hade G703 Lightspeed tidigare. Sjukt bra möss

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Testpilot

Använder uteslutande trådlös utrustning i dagsläget.

Det är rätt skönt att slippa kabelhantera eller annars dras med massa kablage över skrivbordet. Sedan en enda USB Type-C för att ladda en enhet vid behov, en kabel som kopplas ur efter den gjort sitt jobb.

Kan inte tänka mig att gå tillbaka till trådbunden kringutrustning igen faktiskt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

MX Master 3 på jobbet och G Pro Wireless hemma
Var tidigare en sån där kabeldyrkare men har insett att det inte gör någon skillnad i latens utan att trådlöst bara är positivt i och med frihetskänslan.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Endast trådlöst sen kanske 5-7 år tillbaka i tiden.

Just nu en Razer Viper Mini Signature Edition. Har även ett par Pulsar X2's i olika utföranden.

https://i.imgur.com/p4tobg8.jpg

Varför går det inte att ladda upp bilder i sin post efter att man postat? Går det bara första gången man gör en post?
Går inte ens editera efteråt för att lägga till bild via uppladdningen.

Det går om du skapar en ny post och laddar upp och kopierar länken som skapas, sen editerar det gamla inlägget och klistrar in

Permalänk
Medlem

Kör en Steelseries Rival 650 Wireless, grymt nöjd... skulle önska dock att det fanns samma funktion på deras möss som deras topp-headset (Steelseries Siberia 800, Arctis Nova Pro etc) med swapable battery, snabbt kunna byta batteri där det andra ligger på laddning under tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Två trådlösa G502, en MX Master (orginalet) och en MX Master 3 for business på jobbet.

Föredrar G502 men tråkig proprietär trådlös laddning. Master klarar sig i evigheter på laddningen så där är det inte något problem.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Trådlöst, G502 med powerplay.

Hörlurar och möss ska vara utan sladdar man kan fastna med

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det går om du skapar en ny post och laddar upp och kopierar länken som skapas, sen editerar det gamla inlägget och klistrar in

Smart

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Använder en trådlös mus som laddas av mousepadden.
Dock lite surt att så fort musen går sönder lär man få slänga allt. Razer erbjuder inte musen separat.