League of legends tar allt mitt internet??

Permalänk
Medlem

League of legends tar allt mitt internet??

har någon aning om varför mitt internet blir bajs. från 1000mbit till 1-2 mbit så fort jag startar lol? och den viktigaste frågan hur fixar man det? som att lol tar all uppkoppling från mitt internet........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilledil:

har ni någon aning om varför mitt internet blir bajs. från 1000mbit till 1-2 mbit så fort jag startar lol? och den viktigaste frågan hur fixar man det? som att lol tar all uppkoppling från mitt internet........

Vad har du för router och dator?
Kan vara så att ditt nätverk inte orkar med...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Min dator är en Legion T5 26IAB7

Min internet uppkoppling är Telenor och jag har UPPKOPPLINGSTYP
F 500-1000

Problemet är att detta bara händer när jag startar lol. Om jag startar Valorant som också är gjort av Riot games så funkar internet perfekt. Bara LOL som förstör det för mig.... Stänger ner applikationen så funkar det som vanligt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lilledil:

Min dator är en Legion T5 26IAB7

Min internet uppkoppling är Telenor och jag har UPPKOPPLINGSTYP
F 500-1000

Problemet är att detta bara händer när jag startar lol. Om jag startar Valorant som också är gjort av Riot games så funkar internet perfekt. Bara LOL som förstör det för mig.... Stänger ner applikationen så funkar det som vanligt.

Men vilken verklig hastighet kan du mäta upp innan du startar spelet ? Använder datorn dhcp för inställningarna eller har du gjort nått manuellt ? Hur mycket bandbredd visar lol i aktivitetshanteraren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Enligt bredbandskollen ligger jag på 815.501828 Mbit/s 949.997783 Mbit/s utan lol
och med lol 3.638588 Mbit/s 0.214046 Mbit/s

Jag är typ utvecklingsstörd när det gäller datorsaker. Jag har inte gjort något själv eller mixtrat. Enligt aktivitetshanteraren så tar inget något internet alls. eller som mest 0.1 mbit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är inte så att LoL försöker uppdatera? Bla genom att läsa/skriva till disken?
Med LoL igång, starta aktivitetshanteraren, öppna flik andra fliken (prestanda?) och klicka på din nätverksanslutning samt CPU och Disk. Gör samma sak i Resursövervakaren