Ny tillverkare ger bort TV till reklamälskare

Permalänk
Melding Plague

Ny tillverkare ger bort TV till reklamälskare

Telly, grundat av Pluto TV-medgrundaren Ilya Pozin, ska dela ut en halv miljon TV-apparater med en extra skärm som alltid visar reklam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Täck över nedre skärmen = gratis tv?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Täck över nedre skärmen = gratis tv?

Jag tror att de hade tänkt på detta med inbyggda sensorer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Jag tror att de hade tänkt på detta med inbyggda sensorer...

fram med lödkolven då

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Jag tror att de hade tänkt på detta med inbyggda sensorer...

dem går ofta att komma runt med en liten ledlampa som lyser på censorn

Permalänk
Medlem

Luktar väldigt mycket Idiocracy reklam tv.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Täck över nedre skärmen = gratis tv?

Är ju fortfarande en gratis TV, reklamskärmen övertäckt eller inte

Har väldigt svårt att tänka mig att detta kommer fortgå särskilt länge, vid nåt tillfälle förr eller senare kommer antingen tv-makaren eller företagen som betalar för reklamen att kasta in handduken pga inte tillräckligt lönsamt. Men kul idé iaf.

Permalänk
Medlem

Är den lilla svarta pricken mellan skärmarna en kamera, så TVn kan "se" så att alla som tittar på TVn tittar på reklamskärmen en gång var 10 sekund och ler.

Och om man inte ler så hoppar TVn av väggen och flyger tillbaka till tillverkaren. (använder de två skärmarna och flaxar med)

eller vi kanske inte är där än?

Visa signatur

Aopen H450A, MSI B450m
Ibland så skriver jag inte så fort.
Salt kan behövas om jag skrivit något efter 23:58

Permalänk
Medlem

Får mig inte alls att tänka på Black Mirror-avsnittet Fifteen Million Merits.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

På Swedroid står det att det kostar $500 att neka reklamen, så billigt sätt att få en 10000:- TV i så fall

Permalänk
Medlem

Den undre skärmen, kameran och mikrofoner var trasig när TVn kom, jag lovar.

Permalänk
Medlem

Spontant känns det som denna affärsidé kommer gå åt skogen

Permalänk
Medlem

Kod knackare lär säkert hitta en väg till att installera ett custom firmware på den, vem vet

Permalänk
Medlem

Skamlöst plagiat av Orwells teleskärmar från "1984".

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Spontant känns det som denna affärsidé kommer gå åt skogen

I Sverige kanske. Men i USA där fattigdomsklyftan är större kan de som bor i trailerparks kanske få en TV som är större än 20-32" gammal 720p. Finns sådana människor här med men hur som.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Telly tycks komma från Mellanöstern, närmare bestämt Kuwait.

https://en.wikipedia.org/wiki/Telly_Inc.
https://www.crunchbase.com/organization/twitvid

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det är fel Telly. https://www.freetelly.com/

Det är en ganska naturlig utveckling av hur pengar tjänas på tv apparater ändå, de säljer redan din data. Det är bl.a. därför tv apparater är så pass billiga, det här går hela vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tore_a:

Är den lilla svarta pricken mellan skärmarna en kamera, så TVn kan "se" så att alla som tittar på TVn tittar på reklamskärmen en gång var 10 sekund och ler.

Och om man inte ler så hoppar TVn av väggen och flyger tillbaka till tillverkaren. (använder de två skärmarna och flaxar med)

eller vi kanske inte är där än?

https://patents.google.com/patent/US8246454B2/en

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

ger det en månad sen har någon knäckt hur man tar bort reklamen

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

4chans tolkning är alltså inte långt ifrån verkligheten.

Permalänk
Medlem

Bluärgh!

Dumskallarnas parad är igång igen.
Hur kommer man ens på en sån här stupid ide ens?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Säkert perfekt för en Pizzeria, visa reklamen för kunderna och titta på fotboll för personalen, medans pizzan gräddas/bränns.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte släppa tanken att annonsörer generellt överskattar värdet av reklam. Jag kan inte påminna mig att jag någonsin (medvetet) har fattat ett köpbeslutet baserat på opåkallad reklam.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Är det inte den där som Sony hittat på? Har för mig de kom på något sådant..

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Den undre skärmen, kameran och mikrofoner var trasig när TVn kom, jag lovar.

Well, "get a TV" och likande, juridiskt sett så kan man hävda att de GETT dig TVn inte lånat ut, leasat eller hyrt ut, utan gett dig, d.vs överfört ägarskap av produkten till DIG som konsumenten, vill de sen lawyer up så måste de ändå gå via EU och Svenska juridiska systemen.
So what I infer is, att du som kunden kan säg t.ex öppna upp panelen som gömmer mikrofoner och kameran, säg koppla ur mikrofonerna och sen sätta ihop. Sen, genomskinlig tejp över kameran (blurrar bilden) och en svart duk över nedre skärmen.

Kom faktiskt på att tänka precis, att det hela kanske bara är ett reklam-buzz och att de lär inte ge ut några skärmar alt. <100 stk, mer för att skapa reklam för sig själva för att senare kunna SÄLJA produkten istället för att ge den gratis.

Visa signatur

John

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag kan inte släppa tanken att annonsörer generellt överskattar värdet av reklam. Jag kan inte påminna mig att jag någonsin (medvetet) har fattat ett köpbeslutet baserat på opåkallad reklam.

Nej, men åtmindstonde jag har fattat beslut om att aldrig köpa en enda sak ifrån företag med riktigt irriteranďe reklam, är nog inte ensam om den saken.

Flashande gapig reklam kan få mig att totalt boycotta ett företag, det är de som godkänner pr nissarnas idiotier

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

ReklamTV

Om dom kan ge tillverka en TV som överhuvud taget inte visar någon reklam kommer jag till och med att betala för den

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Täck över nedre skärmen = gratis tv?

Tänkte precis samma sak. Man kan väggmontera den längre ner och flytta tv bönken så den döljer undre skärmen eller en större soundbar:-)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk

Ohh, med kamera och allt är den ju perfekt för min OF-kanal

Ska nog skriva upp mig av ren nyfikenhet. Behöver en tv till friggeboden

(Fick inte skriva upp mig)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag kan inte släppa tanken att annonsörer generellt överskattar värdet av reklam. Jag kan inte påminna mig att jag någonsin (medvetet) har fattat ett köpbeslutet baserat på opåkallad reklam.

Tanken är väl att det påverkar dig omedvetet. Klart de reklamerna som är störiga sätter sig som en bojkott istället.

Skrivet av orig_rejser:

Ohh, med kamera och allt är den ju perfekt för min OF-kanal

Ska nog skriva upp mig av ren nyfikenhet. Behöver en tv till friggeboden

(Fick inte skriva upp mig)

Hahaha snälla säg att du skrev om din onlyfans när du sökte

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.