Har Inet slutat med rabatten för SC medlemmar?

Permalänk

Har Inet slutat med rabatten för SC medlemmar?

Tänkte göra en beställning från Inet, och vill minnas att man tidigare har fått rabatt om man är SC medlem.
Hade ju varit smidigt att kunna använda den nu vid beställningen, men hittar inte vart man fyller i detta.

Var detta någon kampanj som Inet hade, och finns den inte kvar längre?

Permalänk
Medlem

Fri frakt fick jag som Sweclockersmedlem för en vecka sedan.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Skrivet av Eazy:

Fri frakt fick jag som Sweclockersmedlem för en vecka sedan.

Trevligt, bara sådär eller är det något man fyller i när man beställer?
Enligt samtal till Inet kundtjänst var det endast någon kampanj de hade.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Trevligt, bara sådär eller är det något man fyller i när man beställer?
Enligt samtal till Inet kundtjänst var det endast någon kampanj de hade.

Det sköttes automatiskt när jag gjorde själva betalningen. Inget jag behövde göra extra mer än logga in. Gå in på "Min sida" och gå sedan till "kunduppgifter" så ser du längst ner om du "Verifierad".

Mer info här:
https://www.inet.se/kampanj/4115/sweclockers-fraktfritt

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Inet kör sweclockers exclusive streams med RIKTIGT bra priser.
Annars är standarden fri frakt alla alternativ
Bara att länka kontot mellan Inet och swec

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Inet kör sweclockers exclusive streams med RIKTIGT bra priser.
Annars är standarden fri frakt alla alternativ
Bara att länka kontot mellan Inet och swec

Ok, såg på min sida att jag var verifierad.
Då är det bara att beställa 😉

Dras frakten bort automatisk vid beställningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, såg på min sida att jag var verifierad.
Då är det bara att beställa 😉

Dras frakten bort automatisk vid beställningen?

Yes, all frakt visas som fri frakt i kassan för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, såg på min sida att jag var verifierad.
Då är det bara att beställa 😉

Dras frakten bort automatisk vid beställningen?

Den står som fri frakt på alla alternativ för mig iaf 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Dras frakten bort automatisk vid beställningen?

Ja

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

För er som ej kommer ihåg heller för unga så hade inet för typ 10-15år sedan en swec rabatt på 10% (eller vill mer säga 12%) rabatt.
Som dom sedan tog bort och ersatte efter nån/några mån med swec frifrakt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Står att man ska få tex. 29 kr rabatt om man väljer vissa fraktalternativ. Men det verkar inte fungera.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Står att man ska få tex. 29 kr rabatt om man väljer vissa fraktalternativ. Men det verkar inte fungera.

Hur menar du nu? Du får fri frakt som annars skulle kosta 29kr alltså 29kr rabatt. (Vanlig postnord-frakt är alltid gratis men som swec medlem får du alla alternativ gratis.)

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Hur menar du nu? Du får fri frakt som annars skulle kosta 29kr alltså 29kr rabatt. (Vanlig postnord-frakt är alltid gratis men som swec medlem får du alla alternativ gratis.)

Ja så kan man också tolka det, och det låter mer rimligt. Jag vill minnas att det varit så en gång i tiden. Men kanske minns fel