Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem

Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

***Diskussionstråd ang. Benify/Samsung-erbjudandet på 55" och 75" QN95B-serien***
(5990:- för 55:an och 10490:- för 75:an)
/mod

Skrivet av Bazoon:

Produkt: Samsung 75" QN95B
Länk: https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/pd.QE75QN95BAT...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6016561
Pris: 10490kr.

Obs du måste vara inloggad med benifydealsprivat för att se priset.
<Uppladdad bildlänk>

Vilket fynd. Antagligen inte en chans att man hinner få ett benify-konto innan dom tar slut. Tacksam om någon skulle kunna informera om hur många det finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Vilket fynd. Antagligen inte en chans att man hinner få ett benify-konto innan dom tar slut. Tacksam om någon skulle kunna informera om hur många det finns i lager.

Det står inte. Man behöver Samsung-konto också. Jag köpte QN95B för 10490 men dom hade även 70% rabatt på Q900B, Q800B och Q700B i 65 och 75” strl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubban:

Det står inte. Man behöver Samsung-konto också. Jag köpte QN95B för 10490 men dom hade även 70% rabatt på Q900B, Q800B och Q700B i 65 och 75” strl

Galet. Tack för info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubban:

Det står inte. Man behöver Samsung-konto också. Jag köpte QN95B för 10490 men dom hade även 70% rabatt på Q900B, Q800B och Q700B i 65 och 75” strl

Hur lång tid tog det innan du fick ett bekräftelsemail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Hur lång tid tog det innan du fick ett bekräftelsemail?

Det kom direkt

Permalänk
Medlem

55” QN95B finns för 5990kr på Benify också för er som vill ha en mindre tv till kanonpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubban:

Det kom direkt

Ajdå! Valde faktura så kanske det som spökar!

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se om de levereras. Samsung har ju förvisso rensat lager förut via Benify som tex tab s8 och de har levererat. (köpte en s8+ 256 5g för 5900 kr i höstas.)

Hade egentligen tänkt köpa en 65" oled men kunde inte riktigt motstå en 75" för det priset. Lite orolig att det blir FÖR stort dock. 🤣

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Ajdå! Valde faktura så kanske det som spökar!

Samma här, klarna faktura. Fick ett mail som var kombinerad orderbekräftelse och kvitto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Ska bli intressant att se om de levereras. Samsung har ju förvisso rensat lager förut via Benify som tex tab s8 och de har levererat. (köpte en s8+ 256 5g för 5900 kr i höstas.)

Hade egentligen tänkt köpa en 65" oled men kunde inte riktigt motstå en 75" för det priset. Lite orolig att det blir FÖR stort dock. 🤣

Man kan aldrig ha en för stor TV!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Man kan aldrig ha en för stor TV!

Ska hälsa det till frun som iiiiinte riktigt håller med...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med Benify privat om man vill köpa Samsung TVn? Hur gör jag? Tack! 🙂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zAjben:

Hur funkar det med Benify privat om man vill köpa Samsung TVn? Hur gör jag? Tack! 🙂

Du går med i benify, jag tror det kostar typ en hundralapp (det brukade kosta 20, men fortfarande ganska billigt). Sen loggar du in, kollar erbjudanden, väljer typ Hemelektronik, Samsung, klickar på länken och så är du på Samsungs egna butik med rabatterna redan avdragna och så. Jag köpte min TV den vägen, för några år sedan, och det var inga konstigheter.

Edit: Benify har väldigt många rabatter, men Samsungs brukar stå ut för att de är så bra, emellanåt. Annars har jag köpt en del presentkort via getgifted med kanske 7% rabatt eller så. Det låter inte så mycket men presentkort gäller ju på rea också, så jag köpte en del grejer på Webhallens BF rea exempelvis som redan var väldigt billiga, och 7% till gjorde det ju extremt billigt. De har också presentkort till Nintendos butik exempelvis, som väldigt sällan har några bättre erbjudanden. LG har ibland bra rabatter med. Sen finns det en massa med resor, spa, köksgrejer och så, men jag vet inte om de är så himla bra egentligen. Exempelvis 1000 kronor på paketresor från Wing är väl inte fel, men ofta är det ju ganska begränsat i när man får åka och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Hur funkar det med Benify privat om man vill köpa Samsung TVn? Hur gör jag? Tack! 🙂

Skrivet av snajk:

Du går med i benify, jag tror det kostar typ en hundralapp (det brukade kosta 20, men fortfarande ganska billigt). Sen loggar du in, kollar erbjudanden, väljer typ Hemelektronik, Samsung, klickar på länken och så är du på Samsungs egna butik med rabatterna redan avdragna och så. Jag köpte min TV den vägen, för några år sedan, och det var inga konstigheter.

Kan tyvärr ta upp till 5 dagar innan kontot fungerar. Snyft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Hur funkar det med Benify privat om man vill köpa Samsung TVn? Hur gör jag? Tack! 🙂

Om man inte har benify och inte hinner vänta kan studenter med mecenat få där istället. För er som slutat studera men gjort det senaste 5 åren går det att få genom mecenat alumni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Om man inte har benify och inte hinner vänta kan studenter med mecenat få där istället. För er som slutat studera men gjort det senaste 5 åren går det att få genom mecenat alumni.

Jag har inte pluggat på 15 år men kunde ändå skaffa Mecenat Alumni (i höstas) så verkar inte vara någon direkt gräns...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Hur funkar det med Benify privat om man vill köpa Samsung TVn? Hur gör jag? Tack! 🙂

@zAjben

Bara att gå med i Benify och vänta en vecka innan du kan nyttja de lägre priserna

Vi har det via jobbet och är super smidigt

Permalänk
Medlem

Nu är 75” slut hos Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Nu är 75” slut hos Samsung.

55” också.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckades köpa en 55 tum QN95B innan den gick från "köp nu" till "få lageravisering"? Hade en i kassan men den försvann.

Permalänk
Medlem

På tal om Benify så verkar det som man tydligen blir av med det om man inte loggar in tillräckligt ofta.

Jag skaffade det för ett par år sen när det kostade 10 el 20 kr nånting för att jag ville köpa något då.

Efter det har jag bara loggat in sporadiskt nån gång ibland, nu kanske det är ett år sen sist och jag möts av texten "Användare xxxxxx har ej längre tillgång till Benify. Kontakta support@benify.se om du behöver hjälp."

Nu hade jag inte tänkt köpa Samsung tv'n, men lite surt ändå tycker jag. Jag har inte fått något email som varnar att jag måste logga in för att hålla det aktivt heller.

Bara som en heads-up för er andra tänkte jag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Någon som lyckades köpa en 55 tum QN95B innan den gick från "köp nu" till "få lageravisering"? Hade en i kassan men den försvann.

Jag lyckades få tag i en, beställde kl 10:21.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Någon mer som klickade hem en QN900B? Hade aldrig kommit på tanken att pröjsa fullpris på nästan 60k, men 17,6k kändes bra lockande för att hoppa på 8K-tåget för första gången

Permalänk
Skrivet av Stormtrooper:

Någon mer som klickade hem en QN900B? Hade aldrig kommit på tanken att pröjsa fullpris på nästan 60k, men 17,6k kändes bra lockande för att hoppa på 8K-tåget för första gången

Problemet är att när det väl kommer börja komma 8k material att titta på så kommer tvn vara gammal och utdaterad.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Problemet är att när det väl kommer börja komma 8k material att titta på så kommer tvn vara gammal och utdaterad.

Absolut, men det är väl å andra sidan sant för all teknik om man är early adopter?

Permalänk
Skrivet av Stormtrooper:

Absolut, men det är väl å andra sidan sant för all teknik om man är early adopter?

Inte alltid men visst, ofta. Vet inte om det är ett bra argument för att köpa en 8k tv i dagsläget dock 😆

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Inte alltid men visst, ofta. Vet inte om det är ett bra argument för att köpa en 8k tv i dagsläget dock 😆

Det är det definitivt inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormtrooper:

Absolut, men det är väl å andra sidan sant för all teknik om man är early adopter?

Problemet är väl att det finns inte mycket att se på i 8K.

Livesändningar i sport är tex fortfarande 1080 standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Problemet är väl att det finns inte mycket att se på i 8K.

Livesändningar i sport är tex fortfarande 1080 standard.

Så är det förstås. Historiskt har jag själv införskaffat en ny TV ungefär vart 8:e år, så för egen del kändes det främst som ett bra tillfälle att framtidssäkra Gissar att 8k kommer vara mainstream på streamingtjänster inom denna tidsperiod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

På tal om Benify så verkar det som man tydligen blir av med det om man inte loggar in tillräckligt ofta.

Jag skaffade det för ett par år sen när det kostade 10 el 20 kr nånting för att jag ville köpa något då.

Efter det har jag bara loggat in sporadiskt nån gång ibland, nu kanske det är ett år sen sist och jag möts av texten "Användare xxxxxx har ej längre tillgång till Benify. Kontakta support@benify.se om du behöver hjälp."

Nu hade jag inte tänkt köpa Samsung tv'n, men lite surt ändå tycker jag. Jag har inte fått något email som varnar att jag måste logga in för att hålla det aktivt heller.

Bara som en heads-up för er andra tänkte jag

Inte svårare än att du mailar deras support så återaktiveras ditt konto. Been there, done that.