Permalänk
Medlem

Payday 3

Kom rätt nyligen trailer för Payday 3 och tvåan var gratis på epic.

Någon som ser fram emot det? Jag har inte kört spelen själv. Gillade Starbreeze förut med Riddick och andra bra single player spel men verkar som Payday står för nästan hela deras inkomster numera.

De gjorde nyligen en nyemission. Alltså ökar antalet aktier för att få in mer pengar. Detta minskar värdet per aktie men de behövde mer pengar för att betala av skulder tydligen.

Starbreeze var en stolthet för Sverige för 15 år sedan men känns som det inte är så mycket kvar av gamla Starbreeze.

Tror ni Payday 3 blir bra? Jag har gett dem pengar flera gånger genom åren när de gör nyemissioner även fast aktierna är nästan värdelösa så är jag diomond hands HODL eller vad det kallas. Haft aktier sedan 2006. Var de första jag köpte som vuxen men förutom
En period för ca 10 år sedan när det gick bra för dem så har de krashat i värde. Vad hjälper det med att ha tusentals aktier om de är värda några öre? Minns när jag hade 35000 aktier innan de slog ihop dem men varje var värd 7öre lol.

Jag hoppas fortfarande på
Dem för ett av de få svenska spelföretagen som inte köpts upp eller lagts ner men samtidigt så har jag gett upp sedan många år tillbaka att de ska göra något riktigt bra single player spel igen. Men kan hoppas Payday 3 blir bra även om det inte är mitt typ av spel.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Har spelat kopiösa mängder payday 2 och det är en speltyp som är ofantlig rolig med kompisar. Dock är jag mycket skeptisk till Starbreeze förmåga nu för tiden. Payday 2 borde ha skrotats för länge sedan men pga pengaproblemen har de fortsatt utveckla till det och det spelar riktigt dåligt. Jag tror inte heller Payday har den dragkraft som krävs för att göra ett riktigt storspel nu för tiden. Om detta kommit ut för en 5 år sedan kanske det hade blivit en riktig hit men nu blir det i bästa fall ett okej spel med en lagom publik och i värsta fall ett spel som glöms bort inom ett år och gör så att studion stänger

Permalänk

Jag ska nog ändå säga att jag tror på PD3, det ser ut i trailern som att det håller sig troget till PD2 men utökar.
Försiktigt positiv, det ska bli kul att testa med polarna.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Gjorde en fin vinst på aktierna trots att de hade gått ner ganska mycket från toppen när jag sålde.

Behöll lite som fått ligga som en lott på ISK'n, gick med på nyemissionen så hoppas PD3 blir bra, men jag är skeptisk av vad de visade i trailern.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

surt att inte betan är igång tidigt nog för oss här....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Lite matnyttig info om betatestet av Payday 3:
- Drog igång 8 september klockan 16:00
- Avslutas 11 september klockan 11:00
- Tillgängligt till PC och Xbox
- PC-betan nås via Steam

Någon som testat ännu?

Permalänk
Medlem

Har varit nyfiken på denna spelserie men aldrig fått chansen att prova, så blir att hoppa på tåget.
(en sån här chans får man bara en gång i livet)

EDIT: varför kan jag ej ställa om kontrollerna? dvs piltangenterna så blir det snurrörelse istället och inte side-step.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag har precis hunnit testa ett par gånger i betan. Utifrån vad jag minns av Payday 2 som jag spelade en del där 2013/2014 så var det väldigt roligt att kunna anpassa spelstilen mellan att vara lite mer smart i sina angrepp och ibland bara gå in och veva lös. Sen finns det ju alltid något tilltalande i att kunna utveckla sin utrustning, måla fulaste masken och så vidare.

Däremot kändes betan väldigt bekant sett till vad jag minns av Payday 2. Även om en viss grafikuppdatering av tvåan sannolikt fått mig att spela även den hoppas jag att det tillkommer än mer saker till 3an. Jag har dock stora förhoppningar på spelet.

Visa signatur

"Give and you shall recieve"

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Spelade inte Payday 2 så mycket. Betan för 3an var väl ok men inte mer. Vill gärna fastna för det men kändes inte helt som min kopp av te.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

payday 2.5

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Har gett mig på Payday 2 ett par gånger genom åren när man varit på jakt efter något coop-spel med vänner, vi föll för premissen där man tillsammans skulle agera banktjuvar och såg framför oss hur vi skulle noggrant skulle planera kupper. Ganska snart inser vi att spelet snarare är en Serious Sam-kopia iklädd en annan kostym än något listigt bankrånarspel. Larmet utlöses automatiskt vid en viss fas av rånet och det kommer extrema mängder poliser i vågor (med dum AI) som man förväntas, helt hjärndött och kallblodigt, skjuta ner utan någon vidare eftertanke. Efter ett uppdrag kändes det som att man hade dödat motsvarande mängd poliser som finns i hela stor-Stockholm, vilket inte riktigt var vad vi var ute efter när vi skulle stjäla några guldtackor från den lokala sparbanken.

Det har blivit refund varje gång.

Hoppas Payday 3 är listigare än föregångaren, men jag är tveksam utifrån det jag sett hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Har gett mig på Payday 2 ett par gånger genom åren när man varit på jakt efter något coop-spel med vänner, vi föll för premissen där man tillsammans skulle agera banktjuvar och såg framför oss hur vi skulle noggrant skulle planera kupper. Ganska snart inser vi att spelet snarare är en Serious Sam-kopia iklädd en annan kostym än något listigt bankrånarspel. Larmet utlöses automatiskt vid en viss fas av rånet och det kommer extrema mängder poliser i vågor (med dum AI) som man förväntas, helt hjärndött och kallblodigt, skjuta ner utan någon vidare eftertanke. Efter ett uppdrag kändes det som att man hade dödat motsvarande mängd poliser som finns i hela stor-Stockholm, vilket inte riktigt var vad vi var ute efter när vi skulle stjäla några guldtackor från den lokala sparbanken.

Det har blivit refund varje gång.

Hoppas Payday 3 är listigare än föregångaren, men jag är tveksam utifrån det jag sett hittills.

Det går att klara de flesta bankrånen i stealth.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de redan "annonserat" att det kommer 3 DLC samma år som release, kan vän av ordning snabbt räkna ut att spelet inte är färdigt och man får betala för content-patchar. De kanske skulle fila klart på spelet under nästa år och släppa ett färdigt spel istället?

Undviker sådant här svinigt betéende som pesten. Usch!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Med tanke på att de redan "annonserat" att det kommer 3 DLC samma år som release, kan vän av ordning snabbt räkna ut att spelet inte är färdigt och man får betala för content-patchar.

Gissar på att det kommer vara samma typ som DLC som vid payday 2. Gick utmärkt att spela spelet utan att köpa. Men kan ha fel

Permalänk

Körde payday3 för drygt 3 veckor sedan . Fanns bara en bana att köra. Det var helt okey enligt mig mycket som behövs åtgärdas men kommer absolut köpa det när det kommer ut

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Det är en gammal version från i våras som man får testa, mycket som har ändrats sedan dess. T ex ny UI och två nya rånare, bättre AI osv. De vill främst testa servrarna i det här testet inför lansering. Payday 2s modell med DLC återkommer här, och är planerat för det ett tag efter släpp. Dvs basspel och sen regelbundna uppdateringar allt eftersom de utvecklas.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Det är en gammal version från i våras som man får testa, mycket som har ändrats sedan dess. T ex ny UI och två nya rånare, bättre AI osv. De vill främst testa servrarna i det här testet inför lansering. Payday 2s modell med DLC återkommer här, och är planerat för det ett tag efter släpp. Dvs basspel och sen regelbundna uppdateringar allt eftersom de utvecklas.

Är grundspelet tillräckligt bra, och tilläggen håller hög kvalitet och motiverat av priset är väl det OK.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Det blir ett köp. PD2 var fantastiskt kul, både som mindless pangpang med kompisar, eller att försöka stealtha i soloplay när man skulle spela ensam.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Med tanke på att de redan "annonserat" att det kommer 3 DLC samma år som release, kan vän av ordning snabbt räkna ut att spelet inte är färdigt och man får betala för content-patchar. De kanske skulle fila klart på spelet under nästa år och släppa ett färdigt spel istället?

Undviker sådant här svinigt betéende som pesten. Usch!

Vill du vänta tills spelet är "klart" får du nog vänta ett tag. Payday 2 fick sin ~1000e DLC nästan 10 år efter release.

Vilket är synd för Starbreeze står ju bakom en del bra spel i sig men deras extrema DLC-h*rande gör ju att man inte tycker om företaget direkt.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Skrivet av Sloback:

Vill du vänta tills spelet är "klart" får du nog vänta ett tag. Payday 2 fick sin ~1000e DLC nästan 10 år efter release.

Vilket är synd för Starbreeze står ju bakom en del bra spel i sig men deras extrema DLC-h*rande gör ju att man inte tycker om företaget direkt.

Det är ju hela poängen med Gaming as a Service, som typ alla icke-prenumerationsbaserade onlinespel kör med nu förtiden.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan spela på en privat server. Riktigt drygt när man är två och de andra två platserna fylls med folk som bara springer in och börjar skjuta alla direkt.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Skrivet av Doskii:

Synd att man inte kan spela på en privat server. Riktigt drygt när man är två och de andra två platserna fylls med folk som bara springer in och börjar skjuta alla direkt.

Versionen som kördes i helgens beta är en gammal release från april, dom har sagt att i final build kommer det finnas citat ”QoL features (such as lobby types…)”, så jag tolkar det som att man kommer kunna köra privata lobbys, men det är en gissning.

Permalänk
Medlem

De verkar ha skapliga problem. Serverna är nere hela tiden så folk inte kan spela och stutter fest om man lyckas. Mostly Negative på steam nu.

Aktien bara går ner och ner.

Man får se det från den ljusa sidan. Det kan inte bli mycket värre.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Vad kan trean erbjuda som inte tvåan eller ettan gav ? Bara mjölka ut ännu mer