AMD avtäcker Ryzen 5 5600X3D – sex kärnor och staplad cache för AM4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Nu måste jag ju ha en bara för att det är ett samlarobjekt! Jävla AMD!

100% säker på att scalpers kommer lägga ut på Ebay första dagen. Du får spamma F5 redan nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Vad bygger du det på?

En HTPC vore helt onödig, således vore även teoretiska ingredienser i en HTPC lika onödiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle3:

En HTPC vore helt onödig, således vore även teoretiska ingredienser i en HTPC lika onödiga.

Jag spelar en del på min htpc ibland. Inget tvn klarar av eller konsollerna eftersom de saknar spelen eller klarar inte av samma höga framerate jag vill ha.

Så en htpc är inte onödig om du har användning för den.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

De tänkte så att de hade ett restlager av defekta kretsar från 5000-serien. De går inte att binna om till något som passar i den befintliga produktportföljen - och det var för få processorer för att släppa dem globalt som en ny produkt.

Här kan de då slänga högen med defekta chipp.
Eller så kan de göra en specialvariant i begränsad skala som säljs av en återförsäljare i USA.

Ur miljösynpunkt är det väl bättre att inte slänga kretsar som kan bli något. Och så kan de få in en slant för det också.

Det jag undrar lite över är väl i vilken utsträckning det kommer göras drivrutiner för moderkorten så att de känner igen den här processorn...

Ett annat alternativ hade ju varit att AMD bara använt dem internt i sina egna datorer AMD tar ju förmodligen ändå de processorer de behöver åt sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Ett annat alternativ hade ju varit att AMD bara använt dem internt i sina egna datorer AMD tar ju förmodligen ändå de processorer de behöver åt sig själva.

Bättre att testa med något kunderna använder istället för en special-CPU som ingen annan har använt.