Var tredje svensk vill säga upp en streamingtjänst

Permalänk
Medlem

Har abonnemang på HBO Max, Netflix, Disney+, Apple TV+, SkyShowtime och Viaplay.

Finns inte en chans att jag skulle gå tillbaka till piratkopior, jag minns trasslet med att sitta och ladda ner, gick åt mycket tid till det, den tiden är inte värt att lägga ner för några hundralappar här och där.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dem8n:

Har abonnemang på HBO Max, Netflix, Disney+, Apple TV+, SkyShowtime och Viaplay.

Finns inte en chans att jag skulle gå tillbaka till piratkopior, jag minns trasslet med att sitta och ladda ner, gick åt mycket tid till det, den tiden är inte värt att lägga ner för några hundralappar här och där.

Ska ju inte gå för mycket på det men det kan automatiseras genom vissa tjänster. Så krångligt var det väl inte förr?

Enda jag har är väl Spotify (Även om jag ruttnat på skiten) och SVTPlay (Som absolut inte används:p)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Har abonnemang på HBO Max, Netflix, Disney+, Apple TV+, SkyShowtime och Viaplay.

Finns inte en chans att jag skulle gå tillbaka till piratkopior, jag minns trasslet med att sitta och ladda ner, gick åt mycket tid till det, den tiden är inte värt att lägga ner för några hundralappar här och där.

Beror ju på vad du är ute efter, Stremio kan streama allt som alla andra tjänster har och mer, finns det på bluray så får du bättre kvalitet också.

Min NAS är mest fyllt med sånt man inte ens kan hitta och köpa eller streama längre.

En svensk serie som Hem till Midgård finns inte att köpa eller streama i Sverige, grattis.

Permalänk
Medlem

Om Sveriges utbud är samma som USA skulle jag prenumera på Netflix. Men utbudet är så kass så det är inte värt att ha Netflix eller andra streamingtjänster.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Jag hade gått så mycket plus om jag slapp betala för andras sjukvård, barnpassning, soffliggande, osv att jag med lätthet kunnat tänka mig att betala 10 gånger så mycket för SVT.

Det är faktiskt viss skillnad på att solidariskt betala för varandras sjukvård och att SVT köper in alla säsonger av Game of Thrones som väldigt många redan betalt för en gång tidigare.

Skrivet av Pauls711:

Om du aldrig lyssnar på radio och inte ser några nyheter eller något som ingår i SVT och TV4 så låter det inte trovärdigt och betalar du 1300 om året?
Mvh Paul

Det här argumentet har man ju hört förut men under väldigt många år har det varit så för mig. På senare år slår vi kanske på någon fredagsunderhållning ibland, men det är ju mest för den finns där och vi redan har betalt. Jag hade nog inte tittat på det om jag fått välja om jag ville betala.

Varför skulle det vara så självklart att man konsumerar SR och SVT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Jag har i dagsläget enbart HBO igång, nappade på erbjudandet om "halva priset livet ut" så det kostar bara 39:-/mån.
Det känns prisvärt med tanke på mina 2 småbarn, bara PawPatrol på svenska gör det hela värt det.

Utöver det så har jag inte haft nån streamingtjänst igång på många år nu, ruttnade på att man var tvungen att ha 3-4st igång för att ha tillgång till allt man ville se. Försökte några år att ha en tjänst igång åt gången och byta varje månad, men det blir ett vansinnigt bök med att teckna o säga upp fram o tillbaks mest hela tiden.

Nu fick jag till mig att Telia hade nått erbjudande där de samlat de flesta populära tjänsterna och inkluderade dem i nått paket med deras tv-tjänster till ett ok pris, får kolla närmare på det kanske?

Det tråkiga är nu att HBO kommer bli MAX. Det vill säga mycket högre månadsavgift. "Livet ut" är så länge HBO finns, när HBO blir MAX gäller inte den dealen längre tydligen.
Idag ingår HBO i Telias TV paket så det är "gratis" för oss. Genom bostadsföreningen betalar vi 200 kr/mån för bredband 100/100 och Telias TV paket (det stora). Tror inte HBO->MAX bytet kommer finnas i Teliapaketet då månadsavgiften bara på MAX är närmare 200kr.
https://www.moviezine.se/nyheter/hbo-max-byter-namn-nytt-pris

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Relevanta frågan är väl hur många som minskat sitt antal tjänster, inte hur många som gnäller och fortsätter betala

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det tråkiga är nu att HBO kommer bli MAX. Det vill säga mycket högre månadsavgift. "Livet ut" är så länge HBO finns, när HBO blir MAX gäller inte den dealen längre tydligen.
Idag ingår HBO i Telias TV paket så det är "gratis" för oss. Genom bostadsföreningen betalar vi 200 kr/mån för bredband 100/100 och Telias TV paket (det stora). Tror inte HBO->MAX bytet kommer finnas i Teliapaketet då månadsavgiften bara på MAX är närmare 200kr.
https://www.moviezine.se/nyheter/hbo-max-byter-namn-nytt-pris

Det är spekulationer på om man får behålla rabatten eller inte. Försvinner den säger jag upp abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Har abonnemang på HBO Max, Netflix, Disney+, Apple TV+, SkyShowtime och Viaplay.

Finns inte en chans att jag skulle gå tillbaka till piratkopior, jag minns trasslet med att sitta och ladda ner, gick åt mycket tid till det, den tiden är inte värt att lägga ner för några hundralappar här och där.

Telia har väl Netflix, TV4, Viaplay & HBO Max i samma paket billigare om du nu köpt alla individuellt.

Permalänk
Medlem

SVT och Disney är det enda vi har för barnen.
Jag känner inte att jag kan få någon ro att titta på tv, har jag 2 timmar över på dagen så tänker jag att det måste finnas något bättre att lägga den tiden på och så hittar jag på något istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Är det inte 49,50kr/mån nu? (hälften av 99kr)
Eller har du någon annan specialrabatt på den?

Det var jag som kom ihåg fel, det stämmer med 49:-

Skrivet av KingCobra:

Det tråkiga är nu att HBO kommer bli MAX. Det vill säga mycket högre månadsavgift. "Livet ut" är så länge HBO finns, när HBO blir MAX gäller inte den dealen längre tydligen.
Idag ingår HBO i Telias TV paket så det är "gratis" för oss. Genom bostadsföreningen betalar vi 200 kr/mån för bredband 100/100 och Telias TV paket (det stora). Tror inte HBO->MAX bytet kommer finnas i Teliapaketet då månadsavgiften bara på MAX är närmare 200kr.
https://www.moviezine.se/nyheter/hbo-max-byter-namn-nytt-pris

Bytet till HBO-Max är väl redan genomfört? Så står det när jag loggar in iaf, minns inte när det började.
Betalar fortfarande 49:- dock, kollade dragningen i september när jag dubbelkollade att priset stämde.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Det var jag som kom ihåg fel, det stämmer med 49:-

Bytet till HBO-Max är väl redan genomfört? Så står det när jag loggar in iaf, minns inte när det började.
Betalar fortfarande 49:- dock, kollade dragningen i september när jag dubbelkollade att priset stämde.

Bytet till HBO Max ja men nu ska det bytas igen och HBO försvinna helt nu ska det snart bli bara MAX och då blir det dyrare samt större utbud. Lite kul att vi då får en streamingtjänst med samma namn som en hamburgerkedja, undrar om de känner till detta?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Appen funkar fint även i LG WebOS. Villen enhet kör du med?

Mestadels vanliga webbläsare (FF + Edge + Chrome)
Väldigt ofta "skumma" grejer som att inte registrera rätt video, välja något helt annat mot vad man tryckte på, konstanta uppdateringar lite när den känner för det osv.
Har samma problem på Chromecasten

(+ alla UI-brister, avsaknad av kategorier, etc )

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Visst ser man över streamingtjänsterna som alla andra utgifter.
Netflix hänger lite halvlöst sedan dom började lägga sig i vem i familjen som bor var. HBO Max får vara kvar så länge dom håller sitt löfte om halva priset livet ut.
Nextory stängde av mig på grund av något fel i deras system och skickade ett snorkigt brev istället för att be om ursäkt så dom är redan avslutade.
Spotify är nog den enda som inte hänger löst just nu.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk

Känns som man har/hade mängder med streamingtjänster Netflix, HBO, Disney+, TV4 play, Svt Play, Via play, Discover.
Nu har jag äntligen sagt upp Via play och discovery och minskat antal kanaler till tv:n.
För sedan kommer det i all fall serier man inte kan se på typ Dead City, andra walking dead spinoffs, förut var det Dexter, m fl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Relevanta frågan är väl hur många som minskat sitt antal tjänster, inte hur många som gnäller och fortsätter betala

Ja, de som bara muttrar lite för sig själva och fortsätter köpa tjänsten (som är ren underhållning, inte något som inte går att leva utan) faller väl i princip fortfarande i kategorin "nöjda kunder" i alla väsentliga avseenden.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Sagt upp Netflix & Spotify. Fick 3 månader gratis ATV+ och Apple Music. Men ATV+ ryker så fort tiden går ut kan jag lova.
Kommer teckna sportpaket från någon leverantör, men sen räcker det.

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt någon nytta på något sätt med dessa streamingtjänster... har funderat någon gång på att skaffa eget abonnemang, men ännu har det inte skett.

Fortsätter nog att nyttja lokal lagring på NAS för filmer/serier. De försvinner ju inte förrän hårddiskarna pajar.

Permalänk
Medlem

Endast Spotify. Kollar sällan på filmer och serier och för det lilla jag konsumerar så räcker SVT play då jag mest tittar på dokumentärer. SVT play har dessutom lite roligare och mer udda filmer från andra länder än USA som ofta är väldigt bra.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Telia har väl Netflix, TV4, Viaplay & HBO Max i samma paket billigare om du nu köpt alla individuellt.

Jo jag har cmore och netflix via Telia, HBO Max är på halva priset så den vill jag inte ersätta. 😅

Permalänk
Medlem

Har ingen streaming tjänst. Jag köper min musik och sparar på disk, ser inte på serier eller film.
Skulle jag mot förmodan vilja se en specifik film så jagar jag reda på den på blue ray så jag kan se den hur många gånger jag vill.
Filmer jag köpt de senaste åren: Josey Wales pentologin (Outlaw josey wales, for a handfull of dollars, for a few dollars more, the good the bad and the ugly, for a handfull of dynamite), nosferatu, metropolis, wizard of oz (coloured), svarta änkan, herr arnes penningar, arn filmerna, methusaleh och lite blandat smått och gott från sveriges svartvita era av film.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Synd ta att deras webbtjänst är den i särklass sämsta utvecklade applikationen i mannaminne... (I något annat som inte är en iPhone, iPad, Mac eller ATV)

Men annars är det en av de få jag inte har några problem att pröjsa för. Få men väldigt bra dokumentärer också.

Jag kollar genom chrome appen. Är helt värdelöst ja.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att vi här på forumet varnade just för att de blir för många streaming siter, och att vi då skulle ha samma problem som med tv abonnemangen ( kabel eller parabol tv )

Företagen fattade aldrig till 100% vad vi som kunder ville ha, allt på ett ställe. Inte allt på 1000 ställen. Företagen blev giriga och plöjde ned miljarder för att ha sin egen tjänst online.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.